روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه مذاکرات وین استقبال کرد

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه مذاکرات وین استقابل کرد
روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه مذاکرات وین استقابل کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2021
اشتراک
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی وین از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف روز یکشنبه در توئیتی در خصوص سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نوشت: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که تهران از ۶۰ درصد غنی‌سازی اورانیوم فراتر نخواهد رفت. این سخنان، پیامی مثبت در آستانه هشتمین دور گفتگوهای وین می باشد که از فردا آغاز می شود."
پیشتر میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که هفتمین دور مذاکرات در وین درباره احیای برجام به پایان رسیده است، وی این مذاکرات را موفقیت آمیز خواند. در دور گذشته اولیانوف در مذاکرات وین در خصوص برجام تصریح کرد: "ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها با یکدیگر تماس ندارند. طرف ایرانی از انجام گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها خودداری می‌کند، زیرا معتقد است که آمریکا زمانی که از برجام خارج شد و کارزار فشارهای گسترده و یا آنطور که آمریکا می گوید فشار حداکثری سیاسی بر ایران را آغاز کرد، بیش از حد در مقابل ایران مقصر است."

به گفته وی، ایران در مذاکرات وین نسبت به روسیه و چین رویکردی مبتنی بر اعتماد دارد و بیشتر از شرکای غربی خود به آن ها گوش فرا می دهد.
اولیانوف افزود: "ما طبیعتاً آماده ایم از طریق مشاوره کمک کنیم."

پیشتر سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود، روسیه در تماس های خود با ایالات متحده آمریکا پیوسته این را توضیح می دهد که تهدید ایران به اعمال تحریم در سایه مذاکرات برجامی وین غیرسازنده است. به گفته وی، پیشنهادات ایران در خصوص برجام نشان دهنده جدیت حداکثری تهران برای احیای توافق هسته ای است.
هشتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در روز دوشنبه 27 دسامبر 2021 در وین آغاز می شود.
در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала