نماینده مجلس ایران: زنان فقط توسط پزشک زن درمان شوند

CC BY 4.0 / IRNA / سیدمحمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران
سیدمحمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران در اظهاراتی قابل تامل درباره درمان بانوان گفت: زنان فقط توسط پزشک زن درمان شوند، رفتن نزد پزشک مرد حتی در استثنا هم نباشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سیدمحمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ایران گفت: در مورد درمان بانوان توسط پزشک خانم در حوزه زنان امروز در کشور به جایگاهی رسیده‌ایم که پزشکان در این حوزه تقریبا در اکثر موارد خانم هستند.
وی ادامه داد:‌ تنها به صورت موردی آن هم پزشکان آقایی که از قبل در حوزه زنان فعالیت می‌کردند، حضور دارند، که همانطور که گفتم موردی و استثنا هستند.
پاک مهر اظهار داشت: در شرایط فعلی تربیت پزشکان خانم در اکثر رشته ها بویژه تخصص زنان و زایمان و جراح عمومی، رادیولوژی و دندانپزشکی و سایر رشته ها داریم به‌ طوری که فرصت انتخاب و مراجعه برای بانوان بیمار جامعه فراهم می باشد و امروز اغلب پزشکان حوزه زنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با وجود این، تلاش ما بر این است تا بانوان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که بانوان ما ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند هر چند که حوزه درمان و نجات جان انسان‌ها در اولویت هر چیز قرار دارد اما تلاش ما بر این است تا پزشک خانم بانوان‌ مان را درمان کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала