محمد اسلامی: تدابیری برای دفاع از تاسیسات هسته ای ایران در برابر حملات سایبری اتخاذ شده

CC BY 4.0 / IRNA / محمد اسلامی
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد سامانه‌های تأسیسات هسته‌ای ایران ایمن هستند و تمامی آسیب‌پذیری‌های آنها در صورت حملات سایبری احتمالی به دقت رصد می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، اسلامی گفت:"هر کشوری توجه زیادی به تضمین ایمنی نیروگاه های هسته ای خود می کند... به لطف اقداماتی که انجام داده ایم، همه سیستم های ما ایمن هستند، همه آسیب پذیری های آنها تحت کنترل هستند،. ما امیدواریم که چنین اقدامات شدیدی برای تامین ایمنی زیرساخت‌های هسته‌ای ما، کسانی را که می‌خواهند به آنها آسیب برسانند دلسرد و ناامید کند".
اعلام  نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
محمد اسلامی: ایران بدهی خود را به روسیه برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کرد
اخیراً سیستم‌های الکترونیکی دولت ایران در معرض حملات سایبری مکرر قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، در نیمه دوم مهرماه، سیستم پمپ بنزین ایران مورد حمله قرار گرفت که به رانندگان ایرانی امکان خرید بنزین با قیمت های تخفیفی را می داد. مقامات بعداً گفتند که این سیستم توسط ایالات متحده و اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفته است. در ماه ژوئیه ، سیستم های رایانه ای وزارت حمل و نقل ایران از کار افتاد. همچنین در اثر حمله به سیستم های مدیریتی شرکت راه آهن دولتی، پیش از این اختلالاتی در حرکت قطارها مشاهده شده بود. آژانس انرژی اتمی ایران در 30 خرداد از نقص فنی نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد که در نتیجه کار آن برای مدتی متوقف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала