متروی تهران نیازمند تعمیرات جدی بوده و با کمبود واگن روبرو است

© Sputnik / Siavash Sobhgahi متروی تهران
متروی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد در حال حاضر مترو تهران نیازمند تعمیرات جدی است؛ حدود ۹۰۰ واگن نیازمند نوسازی و حدود ۴۰۰ واگن دیگر از رده خارج شده‌اند و با توجه به حجم مسافران نزدیک به هزار واگن هم کم داریم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مهدی چمران در مورد کاهش تعداد قطار مترو در ساعات پرتردد، گفت: مترو پرترددترین وسیله نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور است که با کم و کاستی‌هایی روبرو است.
Метро Тегерана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
فرسودگی قطارهای مترو خطرآفرین است
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر مترو تهران نیازمند تعمیرات جدی است؛ حدود ۹۰۰ واگن نیازمند نوسازی و حدود ۴۰۰ واگن دیگر از رده خارج شده‌اند و با توجه به حجم مسافران نزدیک به هزار واگن هم کم داریم؛ برای کاهش زمان طولانی ورود قطار به ایستگاه‌های مترو نیازمند تعداد بیشتری از واگن هستیم که متاسفانه در این شرایط خرید واگن چندان هم ممکن نیست.
چمران با اشاره به عدم تمایل ورود بخش خصوصی به ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد: اگر مدت زمان نقل و انتقال مسافران مترو به ۳ دقیقه برسد، بی‌شک شاهد کاهش ازدحام مترو در زمان‌های پرتردد خواهیم بود، عدم سودآوری حمل و نقل عمومی دلیلی بر نبود تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.
وی در ادامه یادآور شد: در تمام جهان دولت از حمل و نقل عمومی حمایت می‌کند. در کشور ما بخشی از حمایت‌های حمل و نقل عمومی از طرف دولت و قسمتی از طرف شهرداری است که از اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ حدود ۱۶۰۰ میلیارد به مترو اختصاص داده شد که شورای شهر با در نظر گرفتن اعتباری نزدیک به ۵ هزار میلیارد توانستند خطوط مترو را به این ترتیب راه‌اندازی کنند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مترو پاک‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در کشور است که با هر بار حرکت تعداد بسیاری از مسافران را انتقال می‌دهد؛ سرمایه‌گذاری روی آن باعث کاهش آلودگی و در عین حال بهبود وضعیت ترافیک پایتخت و دیگر کلانشهرها خواهد شد. کاهش هزینه‌های مصرف سوخت اگر در راستای خرید واگن برای مترو باشد حتما پر فایده خواهد بود.
چمران در ادامه افزود: حرکت یک واگن قطار مترو برابری می‌کند با حرکت ۱۰۰ دستگاه اتومبیل در کشور که اگر هر ماشین یک لیتر بنزین بسوزاند حرکت هر واگن قطار مترو منجر به صرفه‌جویی در صد لیتر بنزین در کشور می‌شود. جدای از عدم آلودگی هوا، موضوع سوبسید بنزین مطرح می‌شود که اگر تمام هزینه‌ها جمع کنیم و صرف توسعه مترو کنیم بی‌شک شاهد حل مشکلات متعددی از مترو خواهیم شد.
رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در دوره گذشته وزیر اسبق نفت این قول را در شورای شهر دادند هر میزان ساخت مترو منجر به کاهش مصرف سوخت در کشور شود؛ به همان میزان برای ساخت مترو هزینه می‌شود که متاسفانه تاکنون این وعده وزیر عملیاتی نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала