چراغ سبز آمریکا به ناتو برای نزدیک شدن به مرزهای روسیه

© REUTERS / Laura Hasaniناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
دولت ایالات متحده مدعی شد که اقدام بالقوه روسیه، باعث نزدیک شدن ناتو به مرزهای این کشور می شود ته به دور شدن.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام دولت آمریکا گفت: اقدامات بالقوه روسیه در اوکراین، ارتش ناتو را به مرزهای این کشور نزدیک می کند، نه دور از آنها.
وی افزود: اگر روسیه در آنچه که ممکن است اتفاق بیافتد و پیشروی کند، ما و متحدانمان آماده ایم تا بهای سختی را تحمیل کنیم که به اقتصاد روسیه آسیب می رساند و دقیقاً به آنچه نمی خواهد منتهی می شود. ما این را مستقیماً به روسیه، از جمله از طریق روسای جمهور بایدن و پوتین، منتقل کردیم.
پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از مقامات روسیه خواسته بود که به کشورهای غربی هدیه داده و کریسمس مسالمت آمیزی برای آنها فراهم کند و نیروها را از مرزهای اوکراین خارج کنند. او گفت: روسیه این فرصت را دارد که کریسمس را برای همه ما صلح آمیز و آرام کند... واضح است که روسیه متجاوز است، نه اوکراین.
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
واکنش دبیر کل ناتو به سخنان رئیس جمهور روسیه
در تاریخ 17 دسامبر گزارش شد که اتحاد آتلانتیک شمالی آماده مذاکرات سازنده با روسیه در آینده نزدیک است. نماینده ناتو یادآور شد که مسکو برای نشست شورای روسیه-ناتو که به زودی برگزار خواهد شد، دعوت شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تمامی کشورهای عضو سازمان با پیشنهادات ارائه شده از سوی طرف روسی در زمینه تضمین های امنیتی آشنا شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала