زاخارووا: برجام اهمیت خود را از دست نداد و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد

© Sputnik / Kirill Kallinikovزاخارووا رفتار دولت اوباما را مفتضحانه نامید
زاخارووا رفتار دولت اوباما را مفتضحانه نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت روسیه گفت که برجام اهمیت خود را از دست نداده است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص اظهارات جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی درباره گزینه های جایگزین برجام گفت: روسیه به این واقعیت اعتقاد دارد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران اهمیت خود را از دست نداده است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.
وی تصریح کرد: این توافق اهمیت خود را از دست نداده است، اتفاقا همه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله ایالات متحده، موظف به رعایت آن هستند. در مورد برخی از گزینه های احتمالی برای احیای برجام، روسیه اعتقاد دارد که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.
همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد؛ این موضع فدراسیون روسیه از ابتدای توسعه این طرح بدون تغییر بوده است.
کاخ سفید:  وقت برای احیای برجام طی چند هفته‌ به پایان می‌رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
کاخ سفید: وقت برای احیای برجام طی چند هفته‌ به پایان می‌رسد
زاخارووا ادامه داد: بر این اساس، زمانی که ایالات متحده به طور یکجانبه اقدام به خروج از برجام کرد و به همه گفت که آنها استثنایی هستند.
توافق برجام در سال 2015 به منظور حل بحران برنامه هسته ای ایران توسط "پنج" عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
دور هفتم مذاکرات برای از سرگیری مجدد توافق هسته ای ایران در 17 دسامبر در وین به پایان رسید. خاطرنشان شده که همه طرف ها در تلاش هستند تا برجام را به شکل اولیه خود بازگردانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала