روزانه چند عدد نارنگی می توانید بخورید؟

© Sputnik / Alexey Malgavkoشما روزانه چند عدد نارنگی می توانید بخورید
شما روزانه چند عدد نارنگی می توانید بخورید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای می نویسد که شما نمی توانید بیش از چهار تا پنج نارنگی در روز بخورید.
به گزارش اسپوتنیک، نادژدا تساپکینا، متخصص تغذیه در روسیه درباره مضرات و فواید نارنگی در مقاله ای خاطرنشان کرد: نارنگی منبع بسیار خوبی از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین های D، K و B است. فیبر موجود در آن به روان سازی دستگاه گوارش کمک می کند و ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تامین می کند.
وی در ادامه گفت: "مرکبات در ترکیب با فیتونسیدها و اسانس ها، به مبارزه با ویروس ها کمک می کند. وجود بیوفلاونوئیدها و آنتی اکسیدان بتاکاروتن از تشکیل سرطان جلوگیری می کند."
این متخصص تغذیه در ادامه افزود: مصرف تعداد زیاد روزانه نارنگی می تواند منجر به مشکلات کبدی شود، زیرا شاخص فروکتوز در روز بیش از 40 گرم نیست. وب مصرف بیش از چهار تا پنج نارنگی در روز را توصیه نمی کند.
نارنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2019
فواید و مضرات نارنگی
به گفته وی، این میوه که در زمان سال نو محبوب است، یک ماده حساسیت زا قوی است و حتی در افراد کاملا سالم می تواند التهاب پوستی را تحریک کند. به همین دلیل، نارنگی در رژیم غذایی کودکان زیر سه سال و زنان باردار ممنوع است.
این متخصص تغذیه در ادامه گفت: "بهتر است کسانی که مبتلا به گاستریت، زخم معده یا روده، کولسیستیت، هپاتیت هستند، نارنگی را از فهرست غذایی خود حذف کنند. در نارنگی مقدار زیادی اسید اسکوربیک و سیتریک وجود دارد، که اگر معده اسیدی باشد، می تواند منجر به سوزش معده، فرسایش معده و ایجاد بیماری های دیگر شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала