با این رژیم غذایی، کمتر به کرونا مبتلا می شوید

© Fotolia / Сarballoبا این رژیم غذایی کمتر به کرونا مبتلا می شوید
با این  رژیم غذایی کمتر به کرونا مبتلا می شوید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
دانشمندان ایتالیایی رژیم غذایی مدیترانه ای را به عنوان دارویی برای مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد می کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در در مجله "مدیسینا"، یک رژیم غذایی سالم بر اساس اصول رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند یک استراتژی جدید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد موارد شدید ابتلا به کووید 19 باشد
مطالعات متعدد دانشمندان ایتالیایی نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای به دلیل خواص ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن جدی را کاهش دهد. دانشمندان دانشگاه Magna Græcia در ایتالیا و موسسه اروپایی سرطان شناسی در میلان تصمیم گرفتند تا بررسی کنند که چه ماده ای از رژیم غذایی مدیترانه ای در برابر عفونت کروناویروس اثر محافظتی دارد.
پس از پردازش داده های مطالعات اروپایی، نویسندگان دریافتند که مرگ و میر مرتبط با کووید-19 و پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای در 23 کشور دارای رابطه قابل توجهی است.
شناسنایی تاثیر جدی ویروس کرونا روی مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
شناسایی تاثیر جدی ویروس کرونا روی مغز
رژیم مدیترانه ای نوعی رژیم غذایی است که بر اساس غذاها و نوشیدنی های سنتی منطقه جنوب اروپا است. با مصرف زیاد غلات ، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و روغن زیتون، مصرف متوسط ​​محصولات لبنی و شراب و مصرف کم گوشت این رژیم بسیار برتر شناخته شده است. یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در کووید 19طوفان سیتوکین یا پاسخ ضد التهابی بیش از حد بدن است. قبلا اعلام شده بود که این رژیم غذایی مدیترانه ای با مهار تولید سایتوکین های ضد التهابی مانند فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-alpha)، اینترلوکین-6 (IL-6) و پروتئین واکنشی C، التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. نویسندگان این مقاله خاطرنشان می کنند که در حالی که هیچ ماده غذایی قادر به پیشگیری یا درمان کووید 19 نیست، غذاها و مواد مغذی زیادی در رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارد که می تواند حساسیت به ویروس کرونا را کاهش دهد یا شدت بیماری را کاهش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала