آمریکا کشتی ماهیگیری حامل 1400 قبضه تفنگ کلاشینکف را در دریای عمان توقیف کرد

© Photo / United States government work/Eric Coffer کشتی های نیروی دریایی آمریکا
 کشتی های نیروی دریایی آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
نیروی دریایی آمریکا یک شناور ناشناس را در شمال دریای عمان که به گفته مقامات آمریکایی حامل سلاح و مهمات قاچاق از ایران بود، توقیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر در بیانیه ای که روز پنجشنبه توسط ناوگان پنجم آمریکا منتشر شد، اعلام شده است.
در این بیانیه آمده است: "ناوگان پنجم ایالات متحده 20 دسامبر حدود 1400 هزار قبضه تفنگ تهاجمی ای کی ـ 47 (AK-47) و 226.6 هزار فشنگ را از یک کشتی ماهیگیری بدون مالکیت دولتی <...> در شمال دریای عمان کشف و ضبط کرد".
ارتش آمریکا اعلام کرد : "این کشتی بدون تابعیت، طبق برآورد ما، از ایران در آب‌های بین‌المللی در مسیری حرکت می کرد که در طول تاریخ از آن برای قاچاق سلاح برای حوثی‌ها در یمن استفاده می‌شده است".
بمباران یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
ادامه بمباران پایتخت یمن از سوی سعودی ها
خاطرنشان می شود که پنج خدمه اعلام کردند که شهروند یمن هستند و ارتش آمریکا قصد دارد آنها را به این کشور بازگرداند. در همان زمان، خود کشتی غرق و سلاح های آن به یک کشتی جنگی آمریکایی منتقل شد.
در یمن از اوت سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف کشورهای عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارد، پشتیبانی می کند.
در روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала