گاردین: پوتین به غرب هشدار جدی داد، بعد چه؟

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر گاردین: پوتین به غرب هشدار جدی داد، بعد چه؟
گاردین: پوتین به غرب هشدار جدی داد، بعد چه؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
هیئت تحریریه گاردین بر این باور است که پوتین از ناتو "غیرممکن" را می خواهد. خوانندگان خواستار گفتگو با مسکو هستند.
اسپوتنیک با استناد به سرمقاله روزنامه گاردین چاپ انگلیس می نویسد: در مصاحبه ای که به سی امین سالگرد فروپاشی اتحاد شوروی اختصاص داشت، ولادیمیر پوتین تعریف کرد که چگونه در دهه ۱۹۹۰ مجبور شد به عنوان راننده ماشین خود درآمد کسب کند، زیرا حقوق یک افسر کا گ ب برای زندگی کافی نبود.
سختی های شخصی رئیس جمهور روسیه به عنوان مظهر هرج و مرج اقتصادی و پیامدهای تحقیرآمیز "بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم" به تصویر کشیده شد. پوتین فروپاشی اتحاد شوروی را اینطور توصیف کرد. خاطرات پوتین از سی امین سالگرد فروپاشی اتحاد شوروی با احساسات تلافی جویانه حاکم در مسکو مطابقت دارد و حدود ۱۰۰ هزار سرباز روسی با سلاح های سنگین در نزدیکی مرزهای شرقی اوکراین متمرکز شده اند.
سرویس های ویژه غربی معتقدند کرملین هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است. با این حال، یک چیز واضح است: مسکو عزم راسخ دارد اعتبار و قدرت ضعیف شده خود را در سرزمین‌ هایی که پوتین آنها را حوزه‌ نفوذ قانونی روسیه می‌ داند، ثابت کند.
ماریا زاخاروا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
واکنش وزارت خارجه روسیه به مقاله روزنامه بیلد درباره حمله به اوکراین
روز جمعه، کرملین مجموعه ای از خواست ها را از واشنگتن و ناتو مطرح کرد که در ماهیت امر همه قوانین و مقررات امنیتی را که در سرزمین های شوروی سابق و در کشورهای اقماری پدید آمده است، بازنویسی می کند. روسیه خواستار این شد که اوکراین هرگز نباید به عضویت ناتو پذیرفته شود و همچنین نیروها و تسلیحات ناتو از کشورهای اروپای شرقی که از سال ۱۹۹۷ به این بلوک پیوسته اند، خارج شوند.
مسکو شانسی برای ممنوعیت استقرار نیروها و موشک های ناتو در کشورهایی مانند لهستان و رومانی ندارد. علاوه بر این، ناتو به ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، اطمینان داده است که درهای عضویت کی یف هنوز باز است (اگرچه هیچ تاریخی مشخص نشده است). با این وجود، تمرکز نیروها در مرز اوکراین و تمایل پوتین برای خواست علنی چیزهای غیرممکن بسیار شوم به نظر می رسد.
کرملین در این هفته بیش از پیش این موضوع را افزایش داد و از واشنگتن و ناتو خواست که "فورا" به خواست های وی پاسخ دهند. در مواجهه با این اقدام طناب بازی در آستانه جنگ، غرب باید تمایل خود را برای ادامه گفتگو نشان دهد و در عین حال به پوتین نشان دهد که در صورت حمله نظامی روسیه، مسکو بهای سنگینی را به شکل اعمال تحریم پرداخت خواهد کرد.
ارزیابی بریتانیا از امکان اعزام نیرو به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
ارزیابی بریتانیا از امکان اعزام نیرو به اوکراین
همبستگی غرب با اوکراین را تمایل دولت جدید آلمان برای جلوگیری از راه اندازی نورد استریم ۲ تقویت کرده است و هفته گذشته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت بایدن قصد دارد هلیکوپترهای نظامی را که در اصل برای افغانستان در نظر گرفته شده بودند به اوکراین بفرستد.
برای چندین دهه، پوتین نارضایتی عمیق عمومی را از تضعیف اعتبار روسیه ایجاد کرده است. در نهایت، باید امیدوار بود که بتوان رئیس جمهور روسیه را به این امر متقاعد کرد که اقدامات نظامی چنان پیامد عمیق و آسیب اقتصادی را در پی خواهد داشت که نتیجه آن به شدت معکوس خواهد بود.
کامنت خوانندگان: Liberty1 نوشت: اقدامات کرملین با هدف بی ثبات کردن دموکراسی های غربی به منظور تضمین آینده ای برای خود در صحنه ژئوپلیتیک جهانی است. گفتگو لازم است، اما در عین حال باید درک کرد که ما با یک شطرنج باز سر و کار داریم. SpenderCGB نوشت: طبق مقاله ای در واشنگتن پست به تاریخ ۸.۱۲.۲۱، نیروهای روسیه در یلنیا (۲۰۰ کیلومتری اوکراین)، در زمین تعلیمات نظامی پوگونوو (۱۶۰ کیلومتری اوکراین) و در زمین آموزشی مولینو (۸۰۰ کیلومتری اوکراین) مستقر هستند. اگر نیروهای اوکراینی در جایی نزدیک دونتسک متمرکز شده اند، منصفانه است که بگوییم آنها به روسیه نزدیکتر هستند تا نیروهای روسی به اوکراین. saintlucius نوشت: روسیه هرگز اجازه حضور ناتو در اوکراین را نخواهد داد، همانطور که آمریکا اجازه استقرار موشک در کوبا را نخواهد داد. این واضح ترین خط قرمز مورد توافق آمریکا و غرب است. Helenhighwater نوشت: راستش، ایالات متحده اکنون ادعا می کند که هرگز با چنین چیزی موافقت نکرده است. Continentalcyclist نوشت: البته، ولادیمیر پوتین می‌داند که ۱۰۰ هزار سرباز روسی می‌توانند به اوکراین حمله کنند، اما چریک ‌های اوکراینی در هر گوشه به آنها حمله می‌کنند و به دولت تحمیلی اوکراین از قبیل الکساندر لوکاشنکو، ضربه می‌زنند.
علاوه بر این، فرار دسته جمعی ممکن است آغاز شود وقتی که اوکراینی ها از برادران روسی خود بخواهند سلاح های خود را زمین بگذارند. البته ولادیمیر پوتین می داند که تولید ناخالص داخلی روسیه در سطح اسپانیا یا ایتالیا است. او همچنین می داند که روسیه چقدر برای تحریم های واقعا سخت آماده نیست. Haribol نوشت: شما بحران موشکی کوبا را فراموش کردید. چرا آمریکا در آن زمان یک تهدید جدی احساس کرد؟ آیا امروز که ناتو خرس روسی را مسخره می کند، همین وضعیت نیست؟ یا شاید ما شاهد استانداردهای دوگانه غرب هستیم؟ WhoAreYa99 نوشت: ین مقاله تبلیغاتی را نادیده بگیرید.
صدراعظم اتریش مرتبط کردن نورد استریم ۲ را به وضعیت اوکراین محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
صدراعظم اتریش مرتبط کردن نورد استریم ۲ را به وضعیت اوکراین محکوم کرد
غرب به یک دلیل برای استقرار نیروها و موشک ها در اوکراین نیاز دارد. "دفاع از اوکراین" دلیل ایده آل است. آیا واقعاً معتقدید که سیاستمداران غربی به اوکراینی های معمولی علاقه دارند؟ thedisciple516 نوشت: "البته ولادیمیر پوتین می داند که تولید ناخالص داخلی روسیه در سطح اسپانیا یا ایتالیا است." از نظر برابری قدرت خرید (این شاخص برای ارزیابی قدرت دولت و ارتش آن مناسب تر است)، اقتصاد روسیه ششمین در جهان است (کمی از آلمان عقب است) و ۱۲۰٪ بزرگتر از اسپانیا است. Somehowrational نوشت: تنها نکته مثبت در شرایط فعلی این است که پوتین واقعاً آنچه را که می گوید می خواهد. اما اتحاد شوروی دیگر نیست و باز نخواهد گشت. در عمل، اوکراین می تواند اعلام کند که هنوز قصد ندارد به ناتو بپیوندد.
این کار کمی تنش را کاهش می دهد. خواست های آشکار کرملین می تواند آغازگر بحث درباره نارضایتی ها و رنج های متقابل باشد. درست است، بیشتر این خواست ها غیر واقعی هستند. salfordexile6 نوشت: این سوال ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما آیا ما نمی توانیم با دعوت از روسیه برای پیوستن به ناتو همه این مشکلات را حل کنیم؟ AndrewNichols نوشت: روسیه این را در سال ۱۹۹۲ درخواست کرد. با مسکو مخالفت شد و کشورهای اروپای شرقی را زمانی که یلتسین که با غرب دوست بود، پذیرفتند. این چیزهای زیادی در مورد ماموریت واقعی ناتو می گوید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала