ائتلاف عربی اتهام ایران مبنی بر تاخیر در تخلیه سفیر ایران از یمن را رد کرد

© AFP 2023 / Hassan Ammar ائتلاف عربی اتهام ایران مبنی بر تاخیر در تخلیه سفیر ایران از یمن را رد کرد
ائتلاف عربی اتهام ایران مبنی بر تاخیر در تخلیه سفیر ایران از یمن را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اتهامات وزارت امور خارجه ایران مبنی بر تاخیر در تخلیه سفیر ایران از یمن را که به بیماری کووید-19 مبتلا و متعاقباً درگذشت، رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در جریان مراسم وداع با سفیر ایران در یمن که صبح روز سه شنبه درگذشت، گفت: تهران چند روزمنتظر مجوز کشورهای ثالث از جمله عربستان سعودی برای ارسال هواپیما از ایران برای انتقال اضطراری سفیر خود به وطن بود.
فرودگاه صنعا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
سفیر ایران در یمن که به کرونا مبتلا شده بود با موافقت ریاض منتقل شد
ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف در شبکه تلویزیونی العربیه گفت: اظهارات وزیر امور خارجه ایران در خصوص تخلیه حسن ایرلو سفیر ایران بی اساس است و می خواهد به موضع انسانی ائتلاف خلل وارد کند. وی افزود: موضع تهران که به صورت غیرقانونی در یمن حضور دارد جای تعجب ندارد و در راستای دیپلماسی ایران است.
المالکی گفت که ائتلاف کمتر از 48 ساعت پس از مشخص شدن وضعیت سلامت سفیر ایران، ایجاد تسهیلاتی را برای خروج سفیر ایران آغاز کرد. وی با بیان اینکه این دومین بار بود که ائتلاف خروج یک شهروند ایرانی از یمن را تضمین می کرد، یادآور شد: در سال 2019، نیروی دریایی عربستان سعودی یکی از خدمه یک کشتی ایرانی را تخلیه کرد.
حسن ایرلو سفیر ایران در یمن چند روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شد. مقامات ایرانی تصمیم گرفتند او را برای مداوا فوری به وطن خود منتقل کنند. سفیر تنها روز سه شنبه وارد تهران شد و در حالی که حالش وخیم بود، علی رغم تمام اقدامات پزشکان درگذشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала