آمریکا نگران فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی جنگ زده

© Photo / Onedioآمریکا نگران فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی جنگ زده
آمریکا نگران فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی جنگ زده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
مقامات ایالات متحده با ترکیه در مورد فروش پهپادهای مسلح این کشور به اتیوپی اعتراض کرده اند، دو منبع آگاه گفتند که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد دولت از این سلاح ها علیه جنگجویان شورشی استفاده کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک مقام ارشد غربی گفته‌ است که آمریکا "نگرانی‌ های بشردوستانه بزرگی" در خصوص فروش این پهپادها دارد چراکه ممکن است محدودیت‌ های فروش تسلیحاتی آمریکا به آدیس آبابا را نقض کند.
یک مقام ارشد ترکیه‌ ای اعلام کرد که‌ واشنگتن تاکنون در چندین دیدار نارضایتی خود از این مساله را ابراز کرده است.
ترکیه که به چندین کشور در آسیا، اروپا و آفریقا پهپاد می‌ فروشد انتقادات در این خصوص که آنکارا نقشی بی‌ ثبات‌ کننده در آفریقا دارد را رد کرده است.
آزمایش پهپاد شناسایی راداری اوریون+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
آزمایش پهپاد شناسایی-راداری اوریون+ویدیو
یک مقام دیگر اذعان کرد: آمریکا نارضایتی خود را از فروش پهپادهای ترکیه به اتیوپی ابراز کرده است؛ اما ترکیه به سیاست‌ های خود در منطقه ادامه می‌ دهد.
یک مقام دفاعی ترکیه نیز به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آنکارا قصد دخالت در امور داخلی اتیوپی را ندارد.
اتیوپی از یک سال پیش صحنه درگیری مسلحانه میان نیروهای فدرال و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای است و این درگیری با پیشروی جبهه چیگرای به سمت تعدادی از شهرهای اصلی از جمله آدیس آبابا شدت گرفته است.
دولت اتیوپی به دنبال تهدید جبهه آزادسازی تیگرای مبنی بر پیشروی به سمت آدیس آبابا، پایتخت این کشور در سراسر اتیوپی اعلام حالت فوق‌ العاده کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала