فاجعه اقلیمی در انتظار سامی های اروپا

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova گوزن وحشی
 گوزن وحشی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
گرم شدن هوای قطب، یک فاجعه بزرگ برای پرورش دهندگان گوزن در روسیه، سوئد، فنلاند، نروژ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "گاردین"، گرم شدن هوای قطب، یک فاجعه بزرگ برای پرورش دهندگان گوزن در روسیه، سوئد، فنلاند، نروژ است. سامی ها تنها قوم بومی در اروپا هستند.
نمودار تغییرات دما نشان می دهد که دمای سالانه از سال ۱۹۶۰ در حال نوسان است اما به تدریج دما افزایش یافته است و اکنون حتی بالای صفر رسیده است. نگاهی به وضعیت روستای آبیسکو در شمال سوئد نشان می دهد که به دلیل تغییرات آب و هوایی میانگین دمای سالانه از زیر صفر به بالای صفر رسیده است.
مطالعه درختان و سنجش دما در ایستگاه هواشناسی در صد سال گذشته نشان می دهد که روستای آبیسکو دو برابر سریعتر از سایر نقاط جهان در حال گرم شدن است. برف ها و یخ ها آب می شوند و بنابراین کمتر نور خورشید را انعکاس می دهند و در نتیجه برف و یخ بیشتری آب می شود.
سامی ها جامعه ای بومی در شمال سوئد، نروژ و فنلاند است. هر سال زندگی برای کسانی که به شیوه سنتی زندگی می کنند از جمله پرورش دهندگان گوزن سخت تر می شود. در ماه ژوئیه سال جاری، بالاترین دمای هوا طی صد سال گذشته به ثبت رسید (بیش از 33 درجه بالای صفر).
لارس آندرس یکی از پرورش‌دهندگان گوزن در سوئد گفت که گرم شدن هوا یک فاجعه زیست محیطی برای آنهاست. گوزن ها که به آب و هوای سخت قطبی عادت دارند، نمی توانند خود را با هوای گرم وفق بدهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала