دردسر بزرگ برای مهدوی‌کیا و واقعیت ماجرای پرچم اسرائیل روی پیراهن او +عکس

CC BY 4.0 / IRNA / دردسر بزرگ برای مهدوی‌کیا و واقعیت ماجرای پرچم اسرائیل روی پیراهن او +عکس
دردسر بزرگ برای مهدوی‌کیا و واقعیت ماجرای پرچم اسرائیل روی پیراهن او +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
عکس‌های منتشر شده از بازی ستارگان عرب و ستارگان جهان که با حضور مهدی مهدوی‌کیا برگزار شد، از یک بازی نمادین یک جنجال بزرگ ساخته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طرفداری، با گذشت دو روز از برگزاری بازی میان تیم اساطیر عرب و ستارگان جهان در حاشیه عرب کاپ مساله‌ای حاشیه ساز شده است. روی پیراهن‌های ستارگان جهان و اساطیر عرب، پرچم تمامی کشورهای عضو فیفا نقش بسته و در این بین پرچم اسرائیل نیز به چشم می‌خورد. تعدادی از بازیکنان عرب حاضر در این مسابقه، پرچم اسرائیل روی پیراهن را خط خطی کردند و بعد این لباس را پوشیدند اما این تنها اتفاق نبود. آورام گرانت، مربی سابق تیم ملی فوتبال اسرائیل و همچنین مربی سابق چلسی در این بازی دوستانه هدایت تیم ستارگان جهان را بر عهده داشت و به همین خاطر سه بازیکن سابق الجزایری حاضر به حضور در این بازی نشدند.
سرمربی تیم ملی فوتبال الجزایر پس از قهرمانی در عرب کاپ، جام را تقدیم به مردم فلسطین و ساکنان غزه کرد. الجزایری‌ها در این بازی‌ها همچنین بعد از قهرمانی با پرچم فلسطین شادی کردند و یک بار بازیکنان تیم ملی تونس نیز بعد از گلزنی این کار را انجام دادند. اما چرایی پرداختن به مساله فلسطین در عرب کاپ را باید مربوط به حضور اینفانتینو در این رقابت‌ها دانست. اینفانتینو قصد دارد میزبانی جام جهانی را مشترکا به اسرائیل و یک یا چند کشور عرب بدهد و مخالفان این تصمیم از فرصت حضور او در عرب کاپ برای اعتراض استفاده کردند. همچنین مردم برخی کشورهای عربی ریاست فیفا را مرتبط با لابی صهیونیستی می‌دانند و به این موضوع معترض هستند.
با این تفاسیر به نظر می‌رسد از حضور مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید و بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز در این بازی سواستفاده شده باشد. روی پیراهن مهدی مهدوی‌کیا پرچم اسرائیل مخدوش نشده است و همین مساله واکنش برخی رسانه‌های عرب را در پی داشته است. البته شاید حضور مهدوی‌کیا در تیم اساطیر عرب به جای حضور در تیم ستارگان جهان را باید مرتبط به همین حضور مربی اسرائیلی روی نیمکت تیم ستارگان جهان دانست.
و حالا که این روزها فدراسیون فوتبال با اهمال کاری‌های بی‌شماری روبرو است، این مساله نیز می‌تواند مشکل جدی دیگری برای فدراسیون دانش بنیان عزیزی خادم ایجاد کند. به خصوص که نمایندگان مجلس هم به این موضوع معترض شده‌اند و می‌پرسند چرا فدراسیون فوتبال به سرمربی تیم ملی امید اجازه حضور در این بازی را داده است؟ دیداری که به دلیل اهداف صهیونیستی پشت پرده‌اش که عادی‌سازی رابطه اسرائیل با کشورهای عربی و تلاش برای میزبانی مشترک اسرائیل و امارات و عربستان در جام جهانی دهه آتی است، از سوی برخی ستاره‌های فوتبال عرب تحریم شد.
این موضوع با حواشی بسیاری در رسانه‌های ایران و جهان همراه شد و کاربران ایرانی با خشم و تاسف به این موضوع واکنش نشان دادند. بسیاری از کاربران بازیکنان الجزایر را مثال می‌زنند و متعجب هستند از اینکه مهدی مهدوی‌کیا لباسی با تصویر پرچم اسرائیل بر تن کرده است. کاربران ضمن اینکه عنوان می‌کنند این اتفاق از مهدوی‌کیا بعید نبود، امیدوارند این موضوع رسیدگی شود.
کاربرانی عنوان می‌کنند ورزش از سیاست جدا نیست و منتظر پاسخگویی مهدوی‌کیا در رابطه با این اتفاق هستند. اما کاربرانی نیز به حمایت از مهدوی‌کیا واکنش نشان می‌دهند و معتقدند نباید به این موضوع این چنین حساسیت و واکنش نشان داد که نظرات این دسته از کاربران برای سایر کاربران مبهم و غیرقابل پذیرش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала