بلینکن: زمان احیای برجام رو به اتمام و ایران در حال سرعت بخشیدن به پروژه هسته ای خود است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر بلینکن: زمان احیای برجام رو به اتمام است و ایران در حال سرعت بخشیدن به پروژه هسته ای خود است
بلینکن: زمان احیای برجام رو به اتمام است و ایران در حال سرعت بخشیدن به پروژه هسته ای خود است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
بلینکن در ادامه سخنان خود افزود که اگر دیپلماسی کارساز نباشد، ایالات متحده "فعالانه" در حال بررسی راه حل های جایگزین برای موضوع هسته ای ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده آمریکا "فعالانه" در حال بررسی گزینه های جایگزین برای برقراری مجدد توافق هسته ای با ایران است، زیرا زمان برای راه حل دیپلماتیک در حال اتمام است. وی در ادامه گفت: من یک جدول زمانی ترسیم نمی‌کنم یا با متر اندازه نمی‌گیرم، اما می‌گویم بله، زمان کمتر و کمتر می‌شود. بازیابی کامل مزایای برجام با بازگشت به اجرای آن، با پیشروی ایران (در زمینه هسته ای) مشکل‌سازتر می‌شود. بلینکن افزود: "ما همچنان علاقه زیادی به تلاش برای بازگرداندن برنامه هسته ای ایران به چارچوب قبلی خود داریم. اما اگر به دلیل امتناع ایران از همکاری شکست بخوریم، در این صورت فعالانه در حال بررسی گزینه ها و احتمالات هستیم."
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
بلینکن نگران فعالیت‌ های ایران است
هفتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در ۲۹ نوامبر در وین آغاز شد و در ۳ دسامبر به حالت تعلیق درآمد، شرکت کنندگان اروپایی قبل از ادامه گفتگو برای رایزنی های بیشتر به کشورهای خود بازگشتند. در ۹ دسامبر مرحله دیگری اتفاق افتاد که در آن جمهوری اسلامی ایران پیش نویس توافقنامه تمدید توافق هسته ای را در قالب دو سند در مورد لغو تحریم های آمریکا و مسائل مربوط به برنامه هسته ای به طرفین ارائه کرد. در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала