اعلام دلیل تاخیر در تایید اسپوتنیک وی توسط سازمان جهانی بهداشت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام دلیل تاخیر در تایید اسپوتنیک وی توسط سازمان جهانی بهداشت
اعلام دلیل تاخیر در تایید اسپوتنیک وی توسط سازمان جهانی بهداشت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
نماینده سازمان جهانی بهداشت: برای تایید اسپوتنیک وی اطلاعات بیشتری مورد نیاز است.
به گزارش اسپوتنیک، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، در مصاحبه با تلویزیون RT، دلایل تاخیر در شناسایی واکسن روسی اسپوتنیک وی توسط این سازمان را توضیح داد.
هریس گفت: "دلایل: ما هنوز در حال ارزیابی پرونده فنی واکسن اسپوتنیک وی و منتظر اطلاعات بیشتر هستیم. اما ارزیابی، روند، ادامه دارد."
او ادعاهایی مبنی بر اینکه سازمان بهداشت جهانی به طور انحصاری به داروهای غربی مجوز می دهد را رد کرد و به عنوان نمونه به واکسن های شناخته شده توسط سازمان از چین و هند اشاره کرد.
واکسن «اسپوتنیک وی» به زودی در هند ثبت می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
احتمال تایید "اسپوتنیک وی" توسط سازمان بهداشت جهانی
هریس نتیجه گرفت: "باز هم، برای برخی از واکسن های، به اصطلاح، " سنتی غرب "، این روند زمان زیادی می برد، زیرا ما به اطلاعات فنی نیاز داریم که به طور کامل دریافت کنیم.
همانطور که میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه در اوایل اکتبر گفت، سازمان بهداشت جهانی موفق شد تمام موانع را بر روی اسپوتنیک وی حذف کند و برخی از مراحل اداری باقی مانده است. بعداً ، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ، کریل دمیتریف ، خاطرنشان کرد که این صندوق در چند ماه آینده منتظر مجوز از سازمان است.
در ماه دسامبر، سرویس مطبوعاتی سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که بازرسی برای ارزیابی واکسن زودتر از ژانویه 2022 به روسیه خواهد آمد. هانس کلوگه، رئیس اروپای این سازمان، گفت سازمان بهداشت جهانی می تواند اسپوتنیک وی را در سه ماهه اول سال 2022 شناسایی کند.
اسپوتنیک وی در حال حاضر توسط بیش از 70 کشور با جمعیت کل چهار میلیارد نفر، که بیش از 50 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، به رسمیت شناخته شده است. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های 3.8 میلیون روسی واکسینه شده، اثربخشی این دارو 97.6 درصد برآورد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала