هشدار وزارت بهداشت ایران درمورد کارت واکسن نامعتبر

CC BY 4.0 / IRNA / کارت واکسن دیجیتال
کارت واکسن دیجیتال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به مردم نسبت به دریافت کارت دیجیتال واکسن نامعتبر هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: شرکتی به اسم "نوبان" با سوءاستفاده از نام و نشان سازمان نظام پزشکی اقدام به راه‌اندازی سایتی برای کارت دیجیتال واکسن کرده است که در آن با دریافت اطلاعات و لینک کارت واکسن کادر درمان و در ازای دریافت وجه از افراد، کارت فیزیکی صادر می‌کند. این اقدام شرکت مذکور تخلف است و دریافت وجه از افراد برای کارت واکسن غیرقانونی است.
مرکز مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تصریح کرد: از همه‌ هموطنان می‌خواهیم اطلاعات یا لینک کارت واکسن دیجیتال خود را در هیچ سامانه غیر معتبری وارد نکنند زیرا زمینه‌ساز دسترسی به اطلاعات هویتی آنها می‌شود و امکان سوءاستفاده از آن وجود دارد.
به گزارش ایرنا، واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۵۹ میلیون و ۶۲ هزار و ۲۵۶ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۶۳۴ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۲ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۲۷ دُز رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала