نماینده مجلس ایران: ۲۵۵۰ پرستار و کادر درمان در آستانه خروج از کشور هستند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرستار، ایران
پرستار، ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت که حدود دو هزار و ۵۵۰ پرستار و کادر درمانی قصد دارند از ایران خارج شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد پاکمهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به خروج نخبگان از این کشور اظهار داشت: متاسفانه به خاطر مشکلات متعدد، حدود دو هزار و ۵۵۰ پرستار و کادر درمانی همانند اتاق عمل، هوشبر و... درخواست مجوزهای فنی لازم برای فعالیت در رشته خود در خارج از کشور را داده اند و بدین وسیله ممکن است بخواهند در آینده از گردونه خدمات پزشکی خارج شوند.
کمبود شدید پرستار در بیمارستان های ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2020
کمبود شدید پرستار در بیمارستان های ایران
پاکمهر تصریح کرد: نیمی از این تعداد مربوط به درخواست های سال گذشته است، مشکل کشور ما در حوزه درمان این است که برای حفظ و نگهداری آن‌ها به درستی اقدام نکرده‌ایم. سالانه ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان برای هر یک از دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی هزینه می شود اما شاهد این هستیم که متاسفانه برخی از آن ها در گردونه درمان کشور حاضر نمی شوند.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اگر حقوق دریافتی این افراد در مراکز درمانی کشور را با سایر کشورها حتی در همسایگی خود مقایسه کنیم متوجه می شویم که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد که همین موضوع، یکی از دلایل عدم ماندگاری آن ها به شمار می رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала