روسیه کمک های بشردوستانه به افغانستان ارسال کرد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием
Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
این گروه هوایی توسط سرگئی شویگو وزیر دفاع ایجاد شد. این هواپیماها محموله های بشردوستانه به وزن 36 تن را برای مردم افغانستان شامل مواد غذایی و دارو منتقل کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این گروه هوایی برای ارسال کمک طبق فرمان سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه تشکیل شد. این هواپیماها محموله های بشردوستانه به وزن 36 تن را برای مردم افغانستان شامل مواد غذایی و دارو منتقل کردند.
ضمیر قبولوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
تلاش روسیه برای دسترسی بانک های افغانستان به سوئیفت
پیش از این ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در مورد امکان اعطای وام به دولت افغانستان صحبت کرده بود. به گفته این دیپلمات، اگر این تصمیم از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گرفته شود، مسکو می تواند چنین اقدامی انجام دهد. کابلوف تاکید کرد که این غرب بود که دارایی های افغانستان را مسدود کرد، بنابراین ایالات متحده و کشورهای غربی باید تمام مسئولیت مالی بازسازی افغانستان پس از جنگ را بر عهده بگیرند.
از زمانی که طالبان (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) به قدرت رسیده اند، دولت افغانستان تحت تحریم بوده است. بانک های غربی دارایی های خارجی کابل را به دستور واشنگتن مسدود کردند و کار بانک های افغان در سیستم پرداخت سوئیفت متوقف شد. در عین حال در اوایل ماه دسامبر، ایالات متحده به شهروندان و ساکنان دائمی این کشور اجازه داد تا انتقال پول خصوصی به افغانستان انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала