واکنش سازمان ملل درباره پیش نویس معاهده تضمین امنیت روسیه و آمریکا

© AP Photo / Bebeto Matthewsواکنش سازمان ملل درباره پیش نویس معاهده تضمین امنیت روسیه و آمریکا
واکنش سازمان ملل درباره پیش نویس معاهده تضمین امنیت روسیه و آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
سازمان ملل در مورد پیش نویس معاهدات بین روسیه و ایالات متحده و ناتو: از گفتگو بین مسکو و واشنگتن استقبال می‌کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، فرهان هاک ، معاون نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص پیش نویس معاهدات تضمین امنیت مسکو با ناتو و ایالات متحده گفت: سازمان ملل از گفت و گو بین روسیه و ایالات متحده به منظور کاهش تنش ها و حفظ صلح منطقه ای استقبال می کند.
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
ناتو: پروژه امنیتی روسیه را دریافت کردیم
پیش از این، طرف روسی پیش نویس توافق نامه های بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده و ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرده بود. از جمله، در این اسناد، مسکو به واشنگتن پیشنهاد کرد که یکدیگر را ملزم به عدم استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌تر در مناطقی کنند که از آنجا می‌توانند قلمرو یکدیگر را مورد اصابت قرار دهند و از ناتو خواست تا اطمینان حاصل کند که از گسترش به شرق خودداری می‌کند. از جمله به هزینه جمهوری های شوروی سابق. این اسناد قبلاً به واشنگتن و متحدانش منتقل شده است.
هاک گفت: "دبیر کل گزارش های رسانه های مربوطه را در نظر گرفته است. ما از گفتگو در سطوح مختلف بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده با هدف حل اختلافات، کاهش تنش ها و حفاظت از صلح منطقه ای استقبال می کنیم."
به گفته وی، دبیرکل سازمان ملل متحد و همه طرف ها مسئولیت خود را برای اطمینان از حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در شرق اوکراین مطابق با توافقنامه های مینسک یادآوری می کند و حمایت سازمان ملل را از همه تلاش های مذاکرات جاری اعلام می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала