ترکیه آماده تولید مشترک واکسن خود در کشورهای آفریقایی است

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه آماده تولید مشترک واکسن خود در کشورهای آفریقایی است
ترکیه آماده تولید مشترک واکسن خود در کشورهای آفریقایی است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به تایید هر چه زودتر واکسن ترکیه ای علیه کرونا و تولید مشترک آن در کشورهای آفریقایی ابراز امیدواری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو در نشست وزرای خارجه در چارچوب سومین اجلاس همکاری های ترکیه و آفریقا در استانبول اظهار داشت: "در روزهای آتی، 2.5 میلیون دوز واکسن به کشورهای آفریقایی ارسال خواهیم کرد. من امیدوار هستم به زودی واکسن ما ترکوواک تاییدیه های لازم را دریافت کند. پس از آن، ما نه تنها آن را به کشورهای آفریقایی صادر خواهیم کرد بلکه در مورد ایجاد تولید مشترک در قاره آفریقا نیز گفتگو خواهیم کرد."

وی همچنین از همکاران خود در کشورهای آفریقایی خود به دلیل حمایت از ترکیه در مبارزه با جنبش اسلامی فتح الله گولن که آنکارا او را به کودتای ژوئیه 2016 متهم می کند، قدردانی کرد.

مولود چاووش اوغلو در ادامه بیان داشت: "ما علیرغم کسانی که سعی می کنند منطقه را محل کودتاهای نظامی بدانند، به همکاری خود با کشورهای آفریقایی ادامه خواهیم داد. هدف ما توسعه همکاری ها با آفریقا و ایجاد یک آینده مشترک است."
ترکیه در آستانه تولید واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
ترکیه در آستانه تولید واکسن کرونا
پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه توصیه کرد که دفعه بعد با واکسن روسی "اسپوتنیک وی" واکسینه شود.

ولادیمیر پوتین اظهار داشت: "با وجود اینکه یک روز را با یک فرد آلوده گذرانده بودم، مبتلا نشدم. بنابراین به شما توصیه می کنم دفعه بعد با "اسپوتنیک وی" واکسینه شوید."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала