هراس آمریکا از تقویت ارتش چین در مرز این کشور با هند

© REUTERS / REUTERS/Kenzaburo Fukuhara/Poolهراس آمریکا از تقویت ارتش چین در مرز این کشور با هند
هراس آمریکا از تقویت ارتش چین در مرز این کشور با هند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
فارین پالیسی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، می نویسد: وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا نگران تقویت بیشتر حضور نظامی جمهوری خلق چین در نزدیکی خط مرزی این کشور با هند در هیمالیا است.
به گزارش اسپوتنیک، این مجله اشاره می کند که پکن در ماه نوامبر بمب افکن های استراتژیک خود را در نزدیکی مرز هند مستقر کرد. در دو ماه گذشته، مقامات هندی توجه داشته‌اند که چین به تقویت نظامی خود به صورت استقرار تعداد قابل توجهی از نیروها در سمت مرز این کشور ادامه می‌دهد. علاوه بر این، پکن رزمایش های بیشتری را انجام می دهد.
ارزیابی احتمال جنگ بین چین و هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
ارزیابی احتمال جنگ بین چین و هند+ فیلم + عکس
حضور نظامی چین در نزدیکی هند، ایالات متحده را به این دلیل ترسانده که پکن "شاید دوباره اقدام کند". با این حال، اکنون مشخص نیست که وزارت امور خارجه آمریکا یا پنتاگون قصد دارند سلاح و تجهیزات بیشتری به هند ارسال کنند یا نه . در عین حال، واشنگتن "در همه سطوح" با دهلی نو تعامل دارد. منبع مجله فارین پالیسی افزود که ایالات متحده در زمینه تبادل اطلاعات در مورد اقدامات چین با هند فعال تر شده است.
پیشتر گزارش شده بود که هند و آمریکا تمرینات نظامی مشترکی را در کوهستان های نزدیک مرزهای چین آغاز کردند. نظامیان دو کشور تصرف مناطق پشت خطوط دشمن و همچنین حمله نیروهای تانک و استفاده از هلیکوپترهای تهاجمی را تمرین کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала