گزارش و تحلیل

دری به زندگی سالم تر و پر انرژی تر

© Depositphotos.com / Monkeybusiness طول عمر
 طول عمر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
سبک زندگی فعال، اجتناب از استرس و رژیم غذایی آگاهانه برای یک زندگی سالم ضروری است.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه Sözcü -سوزکو - چاپ ترکیه می نویسد: مطالعه ای با مشارکت دو هزار نفر بالای صد سال نشان داد که همه آنها عادات غذایی و سبک زندگی متفاوتی داشتند. اما نکته مشترک آنها چه بود؟
سبک زندگی فعال، اجتناب از استرس و رژیم غذایی آگاهانه برای یک زندگی سالم ضروری است. تغییر عادات بد غذایی، به ویژه آنهایی که باعث بیماری مزمن می شوند، بسیار مهم است.
متخصص امراض داخلی، پروفسور دکتر عثمان اِرک خاطرنشان می کند: "شما باید غذای کمی بخورید، اما درست است، استفاده از محصولات ارگانیک و نوشیدن آب تمیز طول عمر را افزایش می دهند." این پزشک اطلاعات مفیدی در این زمینه در میان می گذارد.
نوشیدن آب میوه های مصنوعی تا چه حد مضر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
برترین رژیم غذایی برای بیماران دیابتی
چگونه باید بخوریم؟
در مطالعه ای که با شرکت دو هزار نفر بالای صد سال انجام شد، مشخص شد که همگی عادات غذایی و سبک زندگی متفاوتی داشتند. اما همه این افراد که اطلاعات موثق در مورد رژیم غذایی آنها به دست آمده است، با آنچه طول عمر آنها را توضیح می دهد متحد بودند. این اعتدال در مقدار غذای مصرفی است. بنابراین، بر اساس برخی مطالعات علمی، خوردن غذاهای مناسب در مقادیر کم به سلول ها اجازه می دهد تا خود را بهبود بخشند، به این معنی است که مواد مضر کمتری وارد بدن شده و در نتیجه سیستم ایمنی را تقویت می کند. بنابراین، چه گرسنه باشید و چه نباشید، از پر کردن شکم خودداری کنید، قاعده خوردن غذاهای کم حجم اما مقوی را رعایت کنید. به این ترتیب، می توانید دری را به زندگی سالم تر و پر انرژی تر باز کنید.
راز طول عمر دراز در اوکیناوا.
مردمی که بیشترین طول عمر را در جهان دارند در جزیره اوکیناوا ژاپن زندگی می کنند. دلیل اصلی طول عمر ساکنان این جزیره سبک زندگی سنتی و رژیم غذایی آنهاست. رژیم غذایی کم کالری و گیاهی و سبک زندگی فعال، عناصر سازنده این سبک زندگی سنتی است. مردم اوکیناوا اغلب کم غذا می خورند، اما مواد خوراکی شان مغذی است. آنها نیمه گرسنه از میز بلند می شوند. ماهی و غذاهای دریایی سهم ناچیزی در رژیم غذایی آنها دارند. جای گوشت بدون چربی، شیر و لبنیات، تخم مرغ نیز بسیار محدود است. سهم محصولات حیوانی از جمله ماهی در جیره شان 10 درصد است.
  چاقی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اضافه وزن و چاقی دردسر دیگر ایرانی‌ها
رژیم غذایی اهالی اوکیناوا عمدتاً از گیاهان و سبزیجات تشکیل شده است. عناصر اصلی آن سبزیجات زرد و سبز، سیب زمینی شیرین، سویا و محصولات سویا و سایر حبوبات است. غلات کامل و میوه ها دومین عنصر مهم این رژیم غذایی گیاهی هستند. برنج در رژیم غذایی اوکیناوا به اندازه سایر مناطق ژاپن نقش زیادی ندارد. این جزیره فاقد ترافیک سنگین و تاسیسات صنعتی است که باعث آلودگی محیط زیست می شود. مطالعات نشان می دهد که اوکیناوایهایی که به آمریکا مهاجرت می کنند امید به زندگی کوتاه تری دارند، در حالی که چینی هایی که به اوکیناوا مهاجرت می کنند، برعکس، امید به زندگی دراز خود را افزایش می دهند.
در اینجا سالم ترین رژیم غذایی است.
سالم ترین رژیم غذایی - مدیترانه ای است. مطالعات بیوشیمیایی، بالینی و اپیدمیولوژیک سطوح پایین محصولات حیوانی، نمک، چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را در رژیم غذایی مدیترانه ای تایید می کند. مهمترین ویژگی آن این است که روغن زیتون 40 درصد از کالری مورد نیاز روزانه را تشکیل می دهد. در ضمن، روغن زیتون باید به صورت سرد فشرده شود.
بیمارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
چند گونه بیماری نادر در ایران وجود دارد؟
این رژیم همچنین سرشار از سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، حبوبات و دانه های روغنی است، شامل مصرف متوسط ​​ماهی و غذاهای دریایی، شیر، تخم مرغ و مرغ است و گوشت قرمز کمی دارد. رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی مقدار زیادی فیبر، اسیدهای چرب تک و چند غیر اشباع، آنتی اکسیدان ها به ویژه پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است.
خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.
بسیاری از مطالعات نشان داده که افرادی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده می کنند شاخص توده بدنی - BMI کمتری دارند. یک متاآنالیز 87 مطالعه علمی در مورد چاقی و رژیم غذایی نشان داد که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه موثرترین روش کاهش وزن هستند. کسانی که از رژیم گیاهخواری وگان پیروی می کنند و مصرف فرآورده های حیوانی را محدود می کنند، فشار خون پایین تری دارند، که نشانه دیگر این است که محصولات حیوانی عامل فشار خون بالا هستند. مطالعه ای روی 4109 نفر نشان داد افرادی که رژیم غذایی گیاهی داشتند، سطح قند و کلسترول خون کمتری داشتند، خطر ابتلا به فشار خون بالا برایشان 34 درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی 25 درصد کمتر بود. در میان افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند، میزان ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان پروستات و روده بزرگ نیز کمتر است و میزان مرگ ناشی از سرطان 8 درصد کمتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала