اولیانوف: دیدار هیئت‌های نمایندگی روسیه، چین و ایران در خصوص برجام مفید بود

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست
مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
دیدار نمایندگان روسیه، چین و ایران در قالب مذاکرات برجام برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین اظهار داشت که دیدار نمایندگان روسیه، چین و ایران در قالب مذاکرات برجام برگزار شد.
وی در ادامه افزود:"اینگونه فرمات سه جانبه در زمینه مذاکرات وین در رابطه با برجام خیلی مفید است".
هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
دیدار وزیران دفاع چین و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
پیشرفت جدید چین در ساخت موتور مافوق صوت+عکس
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند. نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند.
هفتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در ۲۹نوامبر در وین آغاز شد و در ۳دسامبر به حالت تعلیق درآمد، شرکت کنندگان اروپایی قبل از ادامه گفتگو برای رایزنی های بیشتر به کشورهای خود بازگشتند. در ۹دسامبر مرحله دیگری اتفاق افتاد که در آن جمهوری اسلامی ایران پیش نویس توافقنامه تمدید توافق هسته ای را در قالب دو سند در مورد لغو تحریم های آمریکا و مسائل مربوط به برنامه هسته ای به طرفین ارائه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала