کاوشگر پارکر آمریکایی برای اولین بار خورشید را لمس کرد

© Photo / NASA / GSFC/SDOکاوشگر پارکر آمریکایی برای اولین بار خورشید را لمس کرد
کاوشگر پارکر آمریکایی برای اولین بار خورشید را لمس کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
آژانس فضایی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا برای اولین بار خورشید را "لمس" کرد و دستگاه شروع به حرکت در مسیر تاج خورشیدی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس فضایی آمریکا ناسا گفت: برای اولین بار در تاریخ، یک فضاپیما تا این حد به خورشید نزدیک شده است. کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا اکنون در اتمسفر فوقانی خورشید - تاج آن، برای اندازه گیری ذرات و میدان های مغناطیسی موجود در آن قرار دارد.
ناسا در رابطه با ورود این دستگاه به تاج خورشیدی گفت که این مرحله بزرگ جدیدی در ماموریت آن و گامی عظیم در مطالعه خورشید است.
همانطور که فرود (انسان) روی ماه به دانشمندان اجازه داد تا چگونگی شکل‌ گیری آن را درک کنند، لمس موادی که خورشید از آن تشکیل شده است به دانشمندان کمک می‌ کند اطلاعات مهمی درباره نزدیکترین ستاره به ما و تأثیر آن بر منظومه شمسی به دست آورند.
کاوشگر خورشیدی پارکر که به نام یوجین پارکر اخترفیزیکدان نامگذاری شده است، در آگوست ۲۰۱۸ از زمین پرتاب شد، در نوامبر همان سال، کاوشگر با موفقیت به خورشید تا فاصله ۲۴ میلیون کیلومتری نزدیک شد و اولین سیگنال را به زمین مخابره کرد. این فضاپیما نزدیک‌ ترین فضاپیمای ساخت بشر به خورشید است و دومین رکورد ۲۶ میلیون مایلی (۴۱.۸ میلیون کیلومتری) کاوشگر آلمانی-آمریکایی هلیوس را شکست.
کشف دلایل جدید از دست رفتن آب در مریخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
کشف دلایل جدید از دست رفتن آب در مریخ
کاوشگر خورشیدی پارکر مجهز به یک سری ابزار است که در زیر یک سپر حرارتی عظیم قرار دارند که از کاوشگر در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند، از جمله دوربین، ابزاری برای اندازه گیری میدان های مغناطیسی و الکتریکی در جو خورشید و دو ابزار برای اندازه گیری و مشاهده ذرات باد خورشیدی .... طبق محاسبات سازندگان، ظرف هفت سال که ماموریت این دستگاه طراحی شده است باید ۲۴ دور به دور خورشید بچرخد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала