کارشناس: هزینه تحریم های آمریکا را بالا می بریم

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس: هزینه تحریم های آمریکا را بالا می بریم
کارشناس: هزینه تحریم های آمریکا را بالا می بریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
اقداماتی که علیه ایران و ملت ایران میافتد باید برای آمریکا هزینه بر باشد، وگرنه این نوع فعالیت ها ضد مردم ایران افزایش خواهد یافت و ادامه دار خواهد بود.
اسپوتنیک - کاظم غریب‌ آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران، بیان داشت: ایران در واکنش به تحریم‌ های آمریکا، ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی را تحریم کرد.
غریب‌ آبادی تاکید کرد: در قانون مشکلی به نام "اقدام تلافی‌ جویانه" وجود دارد و ایران به این موضوع وارد شد و برخی افراد و نهادهای آمریکایی از جمله کسانی که در زمینه حقوق بشر فعالیت می‌کنند را در فهرست تحریم‌ ها قرار داد.
دکتر فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا - عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان (پیوسته) و دانشکده حقوق و علوم سیاسی (وابسته) دانشگاه تهران به گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک نشست.
کاظم غریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
تحریم ۲۰ آمریکایی توسط ایران به دلیل نقض حقوق بشر
تأثیر تحریم های ایران بر اشخاص حقیقی و حقوقی ایالات متحده چیست؟
در لیست تحریم قرار دادن افراد بیشتر جنبه تبلیغی دارد، چرا که افراد تحریم شده توسط آمریکا سرمایه ای در ایالات متحده ندارند که نگران ضبط شدن آن توسط دولت آمریکا داشته باشند؛ این حالت اقدام نمادین برای ایران نیز صادق است، ایران هم افرادی را که در لیست تحریمی خود قرار داده در حقیقت دسترسی به این افراد ندارد و از این جهت اتفاق ویژه ای هم نمیافتد.
غیر از اینکه توسط کشوری که تحت فشار و ستم قرار گرفته، کشوری که حقوق بشر مردمش توسط آمریکا ضایع شده در اعتراض به عملکرد این افراد گامی برداشته شود؛ هدف این تحریم ها این است که بدانند در مقابل تعرضی ایران اعتراض می کند و این حق ایران است؛ اما اینکه این اعتراض به نتیجه ای می رسد و تاثیرات گسترده ای برای افراد دارد یا خیر بحث دیگری است.
آیا اطلاعاتی از این فهرست تحریمی ایران که در آن ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی قرار گرفته اند در دست هست؟
به دلیل خصومت چند دهه ای که آمریکا نسبت به مردم ایران داشته یافتن این افراد چندان سخت نیست؛ غالباً اشخاصی هستند که در قوه مجریه، کنگره، وزارت خزانه داری آمریکا مشغول بکار هستند و قوانین و لوایحی ضد ملّت ایران به تصویب می رسانند. در حال حاضر لیست افراد تحریمی مشخص شده و قاعدتاً قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران نیز چهره های ضد ایرانی در آمریکا را رصد می کند و بر اساس نیازی که وجود دارد افراد را در لیست نهایی قرار می دهد.
رضایی از جدی بودن تصمیم ایران برای لغو تحریم های خارجی خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
رضایی از جدی بودن تصمیم ایران برای لغو تحریم های خارجی خبر داد
علاوه بر تحریم کردن شهروندان آمریکا، ایران چه اقدامات دیگری می تواند انجام دهد؟
اقداماتی که علیه ایران و ملت ایران میافتد باید برای فردی که می خواهد حکمی را اجرا و یا صادر کند هزینه بر باشد، چرا که اگر این دسته از اقدامات برای مقامات آمریکایی هزینه ای نداشته باشد، این نوع فعالیت ها ضد مردم ایران افزایش خواهد یافت و ادامه دار خواهد بود؛ حالا این هزینه چیست؟ آیا قرار دادن افراد در لیست یا اقدامات دیگر معمولاً در مصاحبات علنی نمی شود، ولی قاعدتاً سعی می شود که هزینه ها برای طرف مقابل برای فعالیت های ضد ایرانی بالا برود.
در نشست برجامی در وین، موضوع رفع تحریم مقامات و شهروندان ایرانی مطرح خواهد شد؟
کل تحریم های دوران ترامپ خلاف برجام است و اگر بخواهند به برجام برگردند و مذاکرات به نتیجه برسند باید افرادی که در۴ سال دوره ترامپ و در دوره بایدن تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته اند، از لیست تحریم های ایالات متحده حذف شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала