تحصیل در نیوزلند در سال 2021 و 2022 برای ایرانیان

© Photo / Pixabay / Ondřej ŠponiarПейзаж Новой Зеландии
Пейзаж Новой Зеландии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
کشور نیوزلند، مجمع الجزایری جنوب غرب اقیانوس آرام است که کشوری با فرهنگ بالا و منحصر به فرد است. این کشو داری طبیعتی مملو از کوه‌ها، آتش فشان‌ها، جنگل‌های جذاب و سواحل ناب می‌باشد.
تحصیل در نیوزلند به دلیل سیستم آموزشی استاندارد و باکیفیت مورد توجه دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفته است. کشور نیوزلند هشتمین کشور شاد جهان است که پایتخت آن ولینگتون نام دارد و همچنین زبان اکثریت مردم در این کشور انگلیسی است.
نیوزلند برای افرادی ک قصد تحصیل، اقامت و یا زندگی دارند بسیار کشور مناسبی است. تحصیل در نیوزلند شرایط بی نظیری برای متقضایان دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

شرایط تحصیل در نیوزلند

تحصیل در کشور نیوزلند به دلیل وجود دانشگاه‌هایی درلیست برترین دانشگاه‌های جهان و ارائه دروس در دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی متقاضی زیادی دارد. دانشجویان جهت تحصیل پزشکی درنیوزلند و تحصیل در سایر رشته‌ها در دانشگاه‌های نیوزلند باید جهت دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام کنند.

مزیت‌های تحصیل در نیوزلند

از مزیت‌های بسیار زیاد تحصیل در نیوزلند به چند مورد اشاره می‌کنیم.
سیستم آمنوزشی استاندارد
امنیت اجتماعی در این کشور
ثبات اقتصادی
هزینه پایین زندگی
تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان
تحصیل به زبان انگلیسی
و...

هزینه تحصیل در نیوزلند

یکی از نکات بسیار مهم برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در نیوزلند هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است که نکته قابل ذکر این است که هزینه تحصیل در کشور نسبت به سایر کشور‌های اروپایی گران‌تر است. با وجود گران‌تر بودن هزینه تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند، شرایط تحصیل رایگان فقط برای شهروندان نیوزلندی فراهم شده است. بورسیه تحصیلی در نیوزلند برای دانشجویان خارجی در بیشتراوقات به دانشجویان مقطع دکترا تعلق می‌گیرد.
هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف نیوزلند و رشته‌های مختلف، متفاوت است؛ اما به طور میانگین می‌توان گفت هزینه تحصیل در دوره کارشناسی حدودا بین 22.000 الی 32.000 دلار و تحصیل در دوره کارشناسی ارشد حدودا بین 26.000 الی 37.000 دلار و تحصیل در دوره دکترا بالای 65.000 دلار است. به طور کلی هزینه زندگی در کشور نیوزلند هم به صرفه وارزان نیست، هر چند هزینه زندگی در این کشور در محل‌های مختلف متفاوت است.

اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

تحصیل در کشور نیوزلند به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی استاندارد، مدارک معتبر، پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی و امکان تحصیل در سایر رشته‌‌ها بسیار پر‌طرف دار است. همه دانشجویان متقاضی تحصیل در نیوزلند باید جهت اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنند. جهت اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشید.
داشتن پاسپورت معتبر
تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
معرفی محل اقامت
ارائه تمامی مدارک تحصیلی
ارائه چند قطعه عکس
ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس
ارائه مدرک تمکن مالی

شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند

رشته پزشکی از جمله محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در سراسر جهان است. دانشجویان داوطلب جهت تحصیل پزشکی در نیوزلند ابتدا باید یک دوره یک ساله به نام دوره پیش پزشکی را که در آن دروسی چون زبان، زیست، شیمی و... ارائه می‌شود را با کسب نمره قبولی بگذرانند. دانشگاه‌های آوکلند و اوتاگو دو مورد از برترین دانشگاه‌های پزشکی کشور نیوزلند هستند. تحصیل پزشکی در این کشور در سه دوره با نام‌های دوره مقدماتی، دوره پایه و دوره بالینی صورت می‌گیرد و به مدت 6 سال طول می‌کشد.

اقامت و کار پس از تحصیل در نیوزلند

دانشجویان در حال تحصیل در کشور نیوزلند بعد از اتمام تحصیل خود برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار باید کار مناسبی پیدا کنند و برای این کار یک سال زمان دارند. برای کسب اقامت دائم در کشور نیوزلند لازم است شخص متقاضی به مدت 5 سال مشغول به کار مناسبی باشد و در این مدت تمامی قوانین این کشور را رعایت کرده باشد.

سوالات متداول

راه‌های مهاجرت به نیوزلند چیست؟
برای مهاجرت به این کشور می‌توان از راه سرمایه‌گذاری، تحصیل، کار، تولد و پاهندگی اقدام کرد.
آیا هزینه تحصیل در نیوزلند رایگان است؟
خیر، تحصیل در سایر رشته‌ها و دانشگاه‌های این کشور مشمول شهریه و هزینه است.
هزینه تحصیل پزشکی در کشور نیوزلند چقدر است؟
هزینه تحصیل پزشکی در این کشور حدودا بین 32 هزار الی 78 هزار است.
آیا تحصیل درنیوزلند شامل محدودیت سنی می‌شود؟
معمولا این محدودیت‌ها را سفارت اعلائم می‌کند، هرچند متقاضیان تا سن 23 سال جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند می‌توانند اقدام کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала