گزارش و تحلیل

آمریکا مخالف حمله نظامی علیه ایران است

© Photo / IRNAآمریکا مخالف حمله نظامی علیه ایران است
آمریکا مخالف حمله نظامی علیه ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
این روزها برخی مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل جنجال وهیاهو راه انداخته اند که می خواهند به ایران حمله کنند و همه را دعوت می کنند که جلوی حمله شان به ایران را بگیرند.
رسانه های اسرائیلی ها هر روز مطالبی را به نقل از منابع واهی منتشر می کنند که آمریکایی ها چراغ سبز به اسرائیل نشان داده اند.
این در حالی است که بسیاری از منابع و مراجع رسمی آمریکایی تاکید می کنند که آمریکا مخالف حمله نظامی علیه ایران است و به دنبال حل دیپلماتیک ماجرا می باشد.
دیدید بعضی وقت ها بعضی ها که زورشان به دیگری نمی رسد شروع می کنند شاخ و شانه کشیدن برای بزرگتر از خودشان و بعد چند نفر از دوستانشان را نیز جمع می کنند که بیایید جلوی من را بگیرید که مثلا شما نمیگذارید آن طرف را بزنم.
خودشان هم می دانند اگر نزدیک آن طرف شوند با اولین سیلی که خواهند خورد حافظه شان را از دست خواهند داد و به دوران طفولیت بر خواهند گشت و فراموش خواهند کرد که که هستند.
برخی وقت ها هم بچه هایی هستند که می روند دعوا می کنند تا کتک بخورند و بعد بروند داداش بزرگتر یا پدرشان را بیاورند برای دعوا تا طرف مقابل را بزند، حاضر می باشند کتک را بخورند اما ببینند طرف مقابل از داداش بزرگترشان کتک می خورد.
این روزها جریان اسرائیل و ایران اینجور شده.
بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
برنامه محرمانه اسرائیل برای مقابله با ایران
اسرائیلی ها برای ایرانی ها شاخ و شانه می کشند اما خودشان هم به خوبی می دانند که توان تحمل سیلی ایران را ندارند.
اگر هیچ کس نداند، اهل منطقه به خوبی می دانند دست ایران چه قدر سنگین است.
حال بسیاری شاید تعجب کنند که پس چرا اینها این همه هیاهو راه انداخته اند؟
در واقع آنها سالها است به دنبال آن هستند تا پای داداش بزرگتر خود یعنی آمریکا را به جنگ با ایران باز کنند.
در دوران ترامپ حتی جریان تا حدی پیش رفت که آنها توانستند برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را متقاعد کنند تا ملیاردها دلار رو سر ترامپ و خانواده اش بریزند بلکه ترامپ حماقت کند و در دام آنها بیافتد.
ولی ترامپ هم با آن همه بی سیاستی اش حاضر نشد در دام اسرائیلی ها بیافتد.
البته برخی هم باور دارند آنچه دولت عمیق آمریکا یا Deep State از آن نام برده می شود و حاکمیت واقعیت آمریکا را در دست دارد جلوی چنین ماجرایی را گرفت.
آمریکایی ها به خوبی می دانند اسرائیل به تنهایی عددی در مقابل ایران به حساب نمی آید و همه سلاح هایی را که در اختیار اسرائیل قرار داده اند بدون حمایت آمریکا حتی یکی دو هفته هم نمی تواند بقای اسرائیل را در مقابل متحدین ایران تضمین کند چه رسد به خود ایران.
آنها یقین دارند از لحظه ای که آمریکایی ها دستشان را از بالاسر اسرائیل بردارند اسرائیلی ها شاید کمتر از دو هفته فرصت داشته باشند تا فارسی یاد بگیرند (کمتر از زمان دو هفته ای یی که ترامپ برای ملک سلمان جهت یاد گیری زبان فارسی در صورت برداشتن حمایت آمریکا از بالاسر عربستان سعودی تعیین کرده بود).
بر عکس اسرائیلی ها آمریکایی ها حساب کتابهای خاص خود را دارند که برای آنها بسیار بزرگتر و فراتر از مسایل کوچکی است که برخی سیاست مداران اسرائیلی به آن فکر می کنند.
آمریکایی ها به خوبی می دانند در صورتی که توافق هسته ای اجرا گردد عملا آنها می توانند تضمین به دست بیاورند که ایران بمب هسته ای تولید نمی کند.
آنها بهتر از حتی خود ایرانی ها می دانند که ایرانی ها در زمینه هسته ای به کدام مراحل رسیده اند و می دانند ایرانی ها اگر اراده کنند می توانند در فاصله بسیار بسیار کوتاهی تسلیحات هسته ای را تولید کنند و اگر آمریکا و یا اسرائیل یا مشترکا دست به یک حمله نظامی به ایران بزنند قطعا آنوقت بهانه لازم برای تولید تسلیحات هسته ای برای ایران فراهم خواهد شد.
همچنین آنها به خوبی می دانند ایرانی ها برای نابودی اسرائیل نیاز به تولید بمب هسته ای ندارند، کافی است که از مکان ذخیره سازی تسلیحات هسته ای اسرائیل مطلع باشند و همین که اسرائیلی ها به ایران حمله کنند به مکان ذخیره سازی تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی اسرائیل حمله کنند.
اولین سفر رسمی نخست وزیر اسرائیل به امارات
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اولین سفر رسمی نخست وزیر اسرائیل به امارات
آمریکایی ها همچنین به خوبی می دانند که مجامع امنیتی و اطلاعاتی ایران اطلاعات دقیقی از مراکز نگهداری تسلیحات کشتار جمعی اسرائیل دارند و موشک های ایران از ایران گرفته تا لبنان روی این نقاط قفل است و در صورتی که به ایران حمله شود خود به خود این موشک ها به سمت نقاط هدف خود پرتاب خواهد شد و گنبد آهنین اسرائیل امکان ندارد بتواند با حمله موشکی ایران مقابله کند چون از موشکهای دست ساز کوچک فلسطینی صحبت نمی کنیم و بحث درباره ده بیست موشک و یا حتی صد تا موشک نیست بلکه بحث درباره صدها هزار موشک نقطه زن بسیار پیشرفته از انواع مختلف است.
همچنین آمریکایی ها به خوبی می دانند در صورتی که به هر بهانه ای به ایران حمله کنند آنوقت حتی در سطح بین المللی هم توجیه لازم برای دیگر رقبای آمریکا جهت ستاندن خواسته های خود از طریق نظامی را باز می کنند.
یعنی آنوقت مثلا روسیه هم بهانه پیدا می کند از زورعلیه اکراین ودیگر کشورهای اروپای شرقی که این روزها برای روسیه شاخ شده اند استفاده کند و چین هم بهانه پیدا می کند از زور علیه تایوان استفاده کند و...
حال بماند که هرگونه حمله نظامی ای به ایران می تواند زمینه واکنش ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه را فراهم کند و علیرغم اینکه آمریکایی ها تلاش دارند نیروهای خود را از اطراف ایران دور نگاه دارند اما هنوز هم صدها هزار سرباز آمریکایی در تیررس ایرانی ها هستند و چنین حمله ای می تواند زمینه واکنش ایران را فراهم کند و اگر ایران به پایگاه های آمریکایی حمله کند و هزاران سرباز آمریکایی کشته شوند دولت آمریکا مجبور می باشد مستقیم وارد یک جنگ تمام عیار با ایران شود، چیزی که حد اقل در شرایط فعلی به هیچ وجه دولت آمریکا خواهان آن نیست.
آمریکایی ها به خوبی می دانند که با سلاح های متعارف نمی توانند حریف ایرانی ها شوند و در صورتی که از سلاح های غیر متعارف استفاده کنند ایرانی ها بر عکس زمان جنگ عراق علیه ایران اینبار کاملا آماده هستند و می توانند انواع و اقسام سلاح های غیر متعارف را تولید کنند و علیه نیروهای مهاجم استفاده کنند.
یکی از نشریات اسرائیلی اخیرا آماری را منتشر کرده بود که بر اساس آن 51% طرفدار حمله اسرائیل به ایران می باشند.
البته همه آنهایی که کار رسانه ای کرده اند می دانند این نوع آمار و ارقام خیلی قابل اعتماد نیست چون مشخص نیست که جامعه آماری آن نشریه کدام جامعه آماری بوده.
کافی است که آمارگیران آن نشریه بروند در میان آنهایی که طرفدار جنگ هستند آمارگیری کنند تا چنین آماری را به دست بیاورند.
به هر حال یکی از سردبیران نشریات اروپایی چند روز پیش برایم تعریف می کرد و می گفت نخست وزیرشان به اسرائیلیها گفته حواستان جمع باشد اگر به ایران حمله کنید حد اقل 51% اسرائیلی ها ممکن است کشته شوند، آیا می توانید چنین تلفاتی را تحمل کنید که چنین تهدید هایی را مطرح می کنید، اجازه دهید ما کارمان را بکنیم و با ایرانی ها به یک توافقی برسیم؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала