هشدار سازمان بهداشت جهانی: سرعت شیوع اومیکرون می تواند از دلتا نیز پیشی بگیرد

© REUTERS / Phil Nobleهشدار سازمان بهداشت جهانی: سرعت شیوع اومیکرون می تواند از دلتا نیز پیشی بگیرد
هشدار سازمان بهداشت جهانی: سرعت شیوع اومیکرون می تواند از دلتا نیز پیشی بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
تا به امروز سویه اومیکرون در 63 کشور جهان در هر شش منطقه سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد، سویه جدید اومیکرون تاکنون در 63 کشور جهان شناسایی شده است ،این سویه می تواند از نظر سرعت شیوع در جهان از سویه دلتا پیشی بگیرد و خطرناک باشد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: "تا 9 دسامبر 2021، موارد انسانی این سویه در 63 کشور جهان در هر شش منطقه سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده است.از نظر سرعت انتشار، اومیکرون می تواند از "دلتا" پیشی بگیرد، اما هنوز مدرکی در این خصوص منتشر نشده است". سازمان بهداشت جهانی همچنین در ادامه این گزارش افزود: "با این حال، با توجه به داده‌های موجود تا به امروز، می‌توان این امکان را داد که اومیکرون در جوامعی که شیوع بالایی پیدا می کند، از سوی دلتا پیشی خواهد گرفت."
واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
واکسن های تقویتی کرونا علیه سویه اومیکرون
امروز در خبرها آمده بود که در ترکیه شش مورد ابتلا به سویه اومیکرون ثبت شده است؛ یک نفر در استانبول و پنج نفر در ازمیر شناسایی شده اند." پیشتر سازمان جهانی بهداشت سویهB.1.1.529 را نگران کننده خواند و آن را اومیکرون نامگذاری کرد. ماریا وان کارخوو، مسوول تکنیکی سازمان جهانی بهداشت گفت، سویه اومیکرون در 63 کشور شناسایی شده است، اما دلتا همچنان گونه غالب کرونا در سطح جهان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала