قیمت دلار در ایران در آستانه بازگشت به دامنه ۲۹ هزار تومان است

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت دلار در ایران در آستانه بازگشت به دامنه ۲۹ هزار تومان است
قیمت دلار در ایران در آستانه بازگشت به دامنه ۲۹ هزار تومان است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
قیمت دلار در بازار آزاد که در چند روز گذشته تا مرز ۳۱ هزار تومان افزایش یافته بود امروز هم‌زمان با ارائه لایحه بودجه روندی نزولی را طی کرده و در آستانه ورود به دامنه ۲۹ هزار تومان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، قیمت دلار آزاد در ایران طی چند روز گذشته با فعال شدن واسطه‌ها و دلالان به بهانه مذاکرات هسته‌ای تا مرز 31 هزار تومان پیش رفت اما روند نزولی قیمت دلار از یکی دو روز گذشته شروع شد و امروز هم‌زمان با ارائه لایحه بودجه 1401 به مجلس، روندی نزولی قیمت ارز تشدید شد. قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد در لحظه مخابره خبر به مرز 30 هزار تومان رسیده و به نظر می‌رسد با ادامه این روند باید انتظار بازگشت قیمت دلار به کانال 29 هزار تومانی را داشت.اعداد و ارقام لایحه بودجه 1401 از تلاش دولت برای کنترل تورم و کاهش نقدینگی در سال آینده حکایت دارد.
وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار مطالبات ارزی ایران تایید شد
پیش از این در خبرها آمده بود که ریس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد: در ماه های آینده و با تعاملاتی که با حوزه نفت و میعانات و وزارت نفت داریم وضعیت مطلوبی را در بازار حواله و اسکناس خواهیم داشت و مشکلی را در تأمین نخواهیم داشت. صالح آبادی درباره تأمین ارز بابت کالاهای اساسی یادآور شد: خوشبختانه در هشت و ماه و نیمی که از سال ابتدای گذشته است، حدود 11 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو و نیز در حدود 1.5 میلیارد بابت واکسن کرونا تأمین ارز صورت گرفته است. این امر حاکی از آن است که بانک مرکزی در بحث تأمین ارز کالاهای اساسی مشکلی ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала