توضیحات نماینده دائم روسیه از روند مذاکرات در وین

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر توضیحات نماینده دائم روسیه از روند مذاکرات در وین
توضیحات نماینده دائم روسیه از روند مذاکرات در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین، در خصوص روند مذاکرات وین توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین، در صفحه توییتری خود درباره روند مذاکرات برجام در وین نوشت: گروه کاری ۳ در مورد پیاده سازی (توالی) برای اولین بار در هفتمین دور گفتگوهای وین تشکیل جلسه می دهد.
وی همچنین در پاسخ به سوال کاربری مبنی بر اینکه آیا توافق اولیه حاصل شده است؟ پاسخ داد: توافق اولیه قبل از آغاز مذاکرات وین، زمانی که اعضای برجام و ایالات متحده برای بازگرداندن توافق هسته ای توافق کردند، حاصل شد. اگر در مورد دور هفتم بپرسید، برای قضاوت زود است. دور فقط یک هفته با وقفه ناگوار در وسط طول می کشد. اجازه بدید ببینم.
گفتگوهای وین در حال انجام است. برای امروز تعدادی نشست در قالب‌ های مختلف برنامه‌ ریزی شده است. بسیاری از موضوعات باقی‌ مانده همچنان در دستور کار قرار دارند، اما اکنون پس از وقفه هفته گذشته، به خوبی به آن‌ها مطابق با هنجارها و قواعد دیپلماسی چندجانبه پرداخته می‌ شود.
نماینده روسیه در مذاکرات وین دیروز هم از مثبت بودن فضای مذاکرات کنونی میان ایران و گروه ۱+۴ درباره رفع تحریم‌ ها علیه ایران خبر داد.
اولیانوف همینطور در یکی از پیام های خود مربوط به مسئله گفتگوهای برجامی در وین نوشت: در کمال تعجب، برخی تحلیلگران و روزنامه‌ نگاران اوضاع در مذاکرات وین را دراماتیک و "تقریبا بن‌ بست" توصیف می‌ کنند. در این مورد، اینطور نیست. پس از وقفه‌ ای، مذاکره کنندگان به کار دیپلماتیک عادی بازگشته و مذاکرات فشرده را ادامه دادند که فضا مثبت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала