تظاهرات گسترده در استانبول علیه اردوغان

© AFP 2023 / Bulent Kilicتظاهرات گسترده در استانبول علیه اردوغان
تظاهرات گسترده در استانبول علیه اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
هزاران ترکیه ای امروز یکشنبه سیاست های حزب حاکم عدالت و توسعه که موجب افزایش فقر و بیکاری در ترکیه شده است را محکوم کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ترکیا الان، هزاران ترکیه ای روز یکشنبه در میدان کارتال در شهر استانبول در زیر باران در اعتراض به افزایش قیمت ها و فقر دست به تظاهرات زدند و سیاست های اقتصادی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را محکوم کردند.
تظاهرات کنندگان شعار می دادند: کافی است ما می خواهیم زندگی کنیم، دروغ ماسک و فاصله اجتماعی تمام شد.
این تظاهرات به درخواست اتحادیه سندیکاهای کارگران انقلابی برگزار شد. تظاهرات کنندگان خواستار افزایش حداقل دستمزد از سه هزار و ۵۷۷ لیره ترکیه (معادل ۲۵۷ دلار آمریکا) به پنج هزار و ۲۰۰ لیره(۳۷۴ دلار).
تعقیب کیفری معترضان در ترکیه به دلیل انتشار فراخوان ها در شبکه های اجتماعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
تعقیب کیفری معترضان در ترکیه به دلیل انتشار فراخوان ها در شبکه های اجتماعی
خانم آرزو چرکز اوغلو رئیس اتحادیه سندیکاهای کارگران انقلابی ترکیه گفت: ما از این مدیان جنگ علیه بردگی را شروع می کنیم. با هم از کار، کشور و آینده کودکانمان حمایت می کنیم، وظیفه ما تغییر این نظام ناعادلانه است.
در میان تدابیر شدید امنیتی، هزاران نفر در استانبول علیه گرانی، فقر و دستمزدهای پایین تظاهرات کردند و خواستار استعفای دولت، تامین معیشت انسانی و برقراری عدالت در درآمد و مالیات شدند.
گفتنی است که چند هفته‌ ای است که در پی سقوط بی‌ سابقه ارزش واحد ملی پول ترکیه (لیر) در برابر دلار، شهرهای مختلف ترکیه شاهد تظاهرات‌ های متعدد در اعتراض به گرانی، تورم و سقوط ارزش لیر است.
این تحولات در حالی روی می‌دهد که اردوغان چند هفته پیش وعده داد: ما مصمم هستیم که از طریق سرمایه‌ گذاری، تولید، اشتغال زایی، هر چیزی را که صحیح است برای کشورمان انجام دهیم و سیاست اقتصادی ترکیه بر اساس صادرات بنا نهاده شده است. به عنوان دولتی که دارای شناخت و تجربه برای اداره بحران‌ های مالی است، ما مصمم به غنیمت شمردن از فرصت دوران بحرانی که جهان در آن قرار دارد، هستیم.
وی گفت: افزایش قیمت‌ ها در نتیجه افزایش قیمت ارز به طور مستقیم بر سرمایه‌ گذاری، تولید و اشتغال‌ زایی تاثیری نخواهد گذاشت و نرخ رقابتی ارز منجر به افزایش سرمایه‌ گذاری، تولید و اشتغال خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала