استقبال کشورهای گروه ۷ در از سرگیری مذاکرات برجام ایران

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال کشورهای گروه ۷ در از سرگیری مذاکرات برجام ایران
استقبال کشورهای گروه ۷ در از سرگیری مذاکرات برجام ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
کشورهای گروه ۷ از از سرگیری مذاکرات برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال کردند و از ایران خواستند به توافق دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ریاست بریتانیا از گروه ۷ پس از نشست وزیران در لیورپول آمده است: نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی روز پنجشنبه در وین برگزار شد که این دومین نشست رسمی این کمیسیون در چارچوب دور هفتم مذاکرات بود.
در بیانیه ذکر شده است: ما از از سرگیری گفتگوها در وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک استقبال کردیم و تاکید کردیم که ایران باید به تشدید تنش‌ های هسته‌ ای خود پایان دهد و در حال حاضر از فرصت برای دستیابی به توافق استفاده کند تا زمانی که هنوز ممکن است.
انگلیس: گروه 7 از تهران می خواهد که در مذاکرات هسته ای جدی باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
انگلیس: گروه 7 از تهران می خواهد که در مذاکرات هسته ای جدی باشد
وزرای خارجه گروه ۷ همچنین از کره شمالی خواستند از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند و در روند دیپلماتیک با هدف کنار گذاشتن کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل برگشت همه برنامه ها در زمینه سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت کند.
دور هفتم مذاکرات در وین درباره برنامه هسته‌ ای ایران از ۲۹ نوامبر آغاز شد. موضوع اصلی این گفتگوها موضوع لغو تحریم های آمریکا از تهران بود.
در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، به طور یکجانبه از برجام خارج شد. پس از دوره ترامپ، جو بایدن بارها آمادگی خود را برای از سرگیری اجرای تعهدات ذیل این توافق اعلام کرده است. گروه "پنج به علاوه یک" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه) از ماه آوریل در وین درباره این موضوع مذاکراتی را آغاز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала