اثربخشی واکسن ها با گونه "اُمیکرون" تا چه میزان کاهش می یابد؟

CC0 / TheDigitalArtist / اثربخشی واکسن ها با گونه "اُمیکرون" تا چه میزان کاهش می یابد؟
اثربخشی واکسن ها با گونه اُمیکرون تا چه میزان کاهش می یابد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
طبق پژوهش دانشمندان در هنگ کنگ، سویه اُمیکرون ممکن است کارایی واکسن فایزر را تا ۳۲ برابر کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه دانشمندان هنگ کنگ، نوع اُمیکرون سویه کووید-۱۹ می تواند توانایی واکسن پی فایزر / بیواِن تک را برای خنثی کردن ویروس تا ۳۲ برابر یا بیشتر کاهش دهد.
در بیانیه ای از دانشگاه آمده است: یک مطالعه اخیر که به طور مشترک توسط دانشکده پزشکی LKS دانشگاه هنگ کنگ (HKUMed) و دانشکده پزشکی دانشگاه چینی هنگ کنگ (CU Medicine) انجام شد، نشان داد که اُمیکرون، آخرین نوع کووید-۱۹، می تواند به طور قابل توجهی توانایی واکسن پی فایزر / بیواِن تک (BNT162b2) در خنثی سازی ویروس را ۳۲ بار یا بیشتر کاهش می دهد.
خاطرنشان می شود که در حال حاضر، کارشناسان در حال انجام آزمایش مشابه و واکسن دیگری است که در هنگ کنگ استفاده می شود - کرونا واک غول دارویی چینی سینوواک که نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد. دانشمندان بر این باورند که مطالعات روی واکسن کرونا واک نیز کاهش اثربخشی آن را نشان می‌دهد، زیرا سطح آنتی‌ بادی‌ های خنثی‌ کننده تولید شده توسط آن حتی در برابر انواع قبلی سارس-کوو-۲ کمتر از پی فایزر / بیو اِن تک بود.
در عین حال، دانشمندان تاکید می کنند که واکسن ها همچنان می توانند در پیشگیری از بیماری های شدید و مرگ موثر باشند. بنابراین، آنها از افراد در معرض خطر، از جمله افراد دارای ایمنی ضعیف، بیماری های مزمن و افراد مسن ترغیب می کنند که دوز تقویت کننده واکسن را در اسرع وقت دریافت کنند.
واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
واکسن های تقویتی کرونا علیه سویه اومیکرون
این مطالعه با استفاده از خون ۱۰ نفر واکسینه شده با دو دوز واکسن پی فایزر / بیو اِن تک انجام شد. یک ماه پس از دوز دوم خون گرفته شد، زیرا در این دوره بود که سطح آنتی بادی در خون که ویروس را خنثی می کند باید بالاترین میزان باشد.
این خون برای خنثی کردن ویروس سارس-کوو-۲ ۲۰۲۰ و نوع سارس-کوو-۲ که دانشمندان HKUMed قبلاً موفق به جداسازی آن شده بودند، استفاده شد.
در بیشتر موارد، میزان خنثی‌ سازی ویروس اصلی ۲۰۲۰ بالا گزارش شده است، اما توانایی خنثی‌ سازی ویروس در آزمایش با نوع اُمیکرون، ۳۲ برابر یا بیشتر کمتر بود.
دانشمندان همچنین قصد دارند آزمایش خون افرادی که دوز تقویت کننده واکسن را دریافت کرده اند را بررسی کنند تا مشخص شود که این واکسن چقدر محافظت در برابر اُمیکرون را افزایش می دهد.
سازمان جهانی بهداشت، پس از یک جلسه اضطراری در پایان نوامبر، تصمیم گرفت نوع جدیدی از ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی یافت شده است را به عنوان عامل نگرانی طبقه بندی کند. سازمان جهانی بهداشت سویه جدید را B.1.1.529 با حرف یونانی اُمیکرون نامگذاری کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала