نقطه ضعف آمریکا معلوم شد

© AP Photo / Susan Walshکنگره آمریکا
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
کنگره آمریکا با خطر عدم تصویب لایحه اختصاص بودجه سالانه برای دفاع ملی مواجه است که منجر به کمبود بودجه و عقب ماندگی در رقابت تسلیحاتی با روسیه و چین خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، لورن تامپسون در مقاله ای برای مجله فوربس در این باره می نویسد.
در این مقاله گفته می شود ، بحث های طولانی نمایندگان کنگره در مورد تأمین مالی مخارج در زمینه های گوناگون منجر به آن می شود که بودجه دفاعی به طور خودکار مطابق با نرخ سال گذشته تکمیل می شود، که هزینه های پنتاگون را محدود می کند و از راه اندازی پروژه ها و برنامه های جدید جلوگیری می کند.
تردید بایدن در پیشی گرفتن روسیه و چین از آمریکا از نظر قدرت نظامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
تردید بایدن در پیشی گرفتن روسیه و چین از آمریکا از نظر قدرت نظامی
این روزنامه نگار به اظهارات اخیر لوید آستین، رئیس وزارت دفاع ایالات متحده اشاره می کند که از کمبود نوآوری در ارتش آمریکا و تضعیف برتری نظامی این کشور به دلیل عدم وجود توافقات لازم در مورد تخصیص بودجه نگران است.
لورن تامپسون خاطرنشان کرد نگرانی در بحبوحه گزارش‌ها در مورد پیشرفت چین در عرضه سلاح‌های ابر صوت و تلاش‌های دولت جو بایدن برای "بازداشتن روسیه از ماجراجویی‌های نظامی" در شرق اروپا افزایش یافته است.
نویسنده به این نتیجه رسیده که مسکو و پکن ممکن است تمام پیچیدگی‌های تخصیص اعتبارات را درک نکنند، اما می‌توانند به راحتی پیامدهای استراتژیک کمبود بودجه برای ایالات متحده را محاسبه کنند و با مدرن‌سازی فناوری‌های خود ، در مسابقه تسلیحاتی به پیشروی بپردازند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала