متخصص تغذیه درباره مضرات غذاهای کم چرب هشدار داد

© Sputnik / Pavel Palamarchukمتخصص تغذیه درباره مضرات غذاهای کم چرب هشدار داد
متخصص تغذیه درباره مضرات غذاهای کم چرب هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
خانم سوتلانا زلنتسووا، متخصص تغذیه روس اعلام کرد که غذاهای کم چرب را مفید نمی‌داند.
به گزارش اسپوتنیک، این پزشک روس در توضیح می گوید: "در اکثر موارد، آنها حاوی مواد افزوده هستند از جمله نشاسته، چربی های گیاهی هیدروژنه، طعم دهنده ها، رنگ ها و غیره که طعم آنها را بهبود می بخشد اما برای سلامتی مفید نیستند. هر چه محصول غذایی بیشتر "فرآوری شود" یعنی به صورت صنعتی فرآوری شود، قایده اش در مقایسه با غذاهای کامل و طبیعی کمتر شده و اغلب از کالری مضر بیشتری برخوردار می شود.
غذا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
دیابت و غذا خوردن در شب
دکتر سوتلانا زلنتسووا افزود:" علاوه بر این، چربی ها برای بدن ما ضروری هستند. و اگر رژیم غذایی عمدتاً کم چرب باشد، به طور طبیعی کربوهیدرات های زیادی در آن وجود خواهد داشت که به مرور زمان منجر به ایجاد مشکلات متابولیک زیادی می شود. همچنین با خاطرنشان کرد که در صورت کاهش مقدار چربی کمتری در غذا ، ما ویتامین های حل کننده چربی (D، A، E) کمتری دریافت می کنیم . علاوه بر این، چربی ها برای جذب برخی از مواد مورد نیاز ما به ویژه کلسیم ضروری هستند. در نتیجه شرایط کمبود مواد لازم برای بدن ایجاد می شود که مشکلات زیادی را برای سلامتی خلق می کند.
متخصص تغذیه روس در پایان گفت: بنابراین به هیچ کس توصیه نمی کنم که غذاهای کم چرب را در رژیم غذایی خود قرار دهد اما در برخی موارد به دلایل پزشکی لازم است که چربی ها در رژیم غذایی محدود شود اما حتی در این صورت رویکرد متفاوتی را توصیه می کنم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала