هشدار ریابکوف: نباید ناتو به سمت شرق پیشروی کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyهشدار ریابکوف: نباید ناتو به سمت شرق پیشروی کند
هشدار ریابکوف: نباید ناتو به سمت شرق پیشروی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت که هیچ پیشروی از سوی ناتو به سمت شرق، از جمله به خاطر اوکراین، نباید صورت گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام نمود که نباید هیچ گونه پیشروی از سمت ناتو به شرق صورت گیرد. ریابکوف در این خصوص گفت: من تمام سیگنال‌های مربوط به این موضوع را در ذهن دارم که برای ما بسیار نگران‌کننده است. یک بار دیگر می گوییم: دیگر نباید ناتو به سمت شرق پیشروی کرد. هیچ عملیات نظامی برای نزدیک شدن به مرزهای روسیه نباید اتفاق بیفتد.
 سی ان ان در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
آمریکا: در صورت حمله روسیه، شهروندان خود از اوکراین را تخلیه می کنیم
پیش از این روسای جمهور فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روز سه شنبه از طریق یک لینک ویدیویی امن گفتگوهای غیرعلنی انجام دادند. دو ساعت این مذاکره به طول انجام. در نتیجه، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن در گفت‌وگویی نسبت به اوضاع پیرامون اوکراین ابراز نگرانی کرد، خواستار حل و فصل دیپلماتیک شد و تهدید به اقدامات قاطع از جمله اقدامات اقتصادی علیه روسیه نمود. در این دیدار، رهبر روسیه به همتای آمریکایی خود گفت که ادامه پیشروی ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح های تهاجمی در اوکراین "خط قرمز" برای مسکو است. بایدن به نوبه خود تهدید کرد که واشنگتن کمک نظامی بیشتری به کی یف ارائه داده و جناح شرقی این بلوک نظامی را تقویت خواهد کرد.
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند. مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала