پیش بینی وقوع فاجعه در انگلیس به دلیل تغییرات آب و هوایی

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی وقوع فاجعه در انگلیس به دلیل تغییرات آب و هوایی
پیش بینی  وقوع  فاجعه در انگلیس  به دلیل تغییرات آب و هوایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
سازمان خیریه انگلیسی National Trust نسبت به افزایش فاجعه بار بیماری های درختان به دلیل تغییرات آب و هوایی هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، از جمله تعداد درختان زبان گنجشک و کاج اروپایی در معرض خطر کاهش قابل توجه قرار دارند.
این موسسه خیریه تعدادی از عکس‌های هوایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه جنگل‌زدایی برای کنترل آفات و بیماری‌ها در حال تغییر شکل منظره انگلیس است. به عنوان مثال، کارشناسان محیط زیست پیش بینی کردند که به دلیل انتشار ویروس Phytophthora ramorum که باعث بیماری صعب العلاج در درختان می شود، ده ها هزار کاج اروپایی قطع خواهند شد. این امر چشم انداز سرزمین تارن هائوس در ناحیه Lake District در منطقه کوهستانی شمال غربی انگلستان را تغییر می دهد که در آنجا قطع درختان کاج مریض طی چندین سال در جریان بوده است. پیش بینی می شود تعداد این درختان در برخی نقاط به میزان سه چهارم کاهش یابد.
سناریوی فاجعه آب و هوایی در جهان تغییر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
سناریوی فاجعه آب و هوایی در جهان تغییر کرد
همچنین انتظار می‌رود که 75 تا 95 درصد از درختان زبان گنجشک در انگلیس طی 20 تا 30 سال از بین برود. تنها در سال جاری حدود 30000 درخت زبان گنجشک در حال مرگ در جنگل های انگلیس قطع می شوند. هزینه قطع درختان بیمار از 1 میلیون پوند به 3 میلیون پوند (کمتر از 4 میلیون دلار) در طول سال افزایش یافته است و بهبود بعدی این درختان نیز به منابع مالی نیاز دارد.
دلیل پیدایش آفات و بیماری های چوب را تغییر شرایط آب و هوایی می دانند. در پاییز 2021، دو تهدید جدید برای سلامت گیاهان در انگلیس شناسایی شد - بیماری ناشی از پاتوژن Phytophthora pluvialis و پیدایش دوباره سوسک خورنده پوست درخت صنوبر. آنها در جنوب شرقی انگلستان کشف شدند که اعمال محدودیت هایی در جابجایی چوبدرختان در سراسر کشور انگلیس را به همراه داشت. دانشمندان همچنین در حال آماده شدن برای ظهور باکتری زایللا هستند که می تواند باعث استرس شدید و مرگ بیش از 150 گونه گیاهی از جمله بلوط، گیلاس، هالی و گردو شود. این بیماری هنوز انگلیس را تحت تاثیر خود قرار نداده ، اما شیوع گسترده ای در سایر نقاط اروپا داشته که باغ های زیتون را ویران کرده است.
علاوه بر این، بسیاری از درختان طعمه حوادث ویرانگر آب و هوایی مانند طوفان آرون می شوند که در اواخر نوامبر بخش هایی از انگلستان را درهم نوردید. سازمان خیریه انگلیسی National Trust تاکید کرد که برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی بیشتر، درختان جدید باید به جای درختان مرده کاشته شوند، زیرا درختان دی اکسید کربن را جذب می کنند و خانه حیات وحش هستند. برای جلوگیری از جنگل زدایی، این سازمان در تلاش است تا "جنگل های آینده" را ایجاد کند که در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم باشند، از جمله با کاشت گونه هایی از آب و هوای گرم تر که کمتر تحت تأثیر بیماری قرار می گیرند، مانند جایگزینی درختان زبان گنجشک با گردو.
پیش از این، کمیته تغییر اقلیم، مقامات انگلیس را به عدم انطباق کافی با شرایط آب و هوایی در حال تغییر و کمیته حسابرسی زیست محیطی این کشور را به دوبال کردن سیاست های ناکارآمد زیست محیطی متهم کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала