آیا توافق ازسرگیری معامله هسته ای ایران حاصل خواهد شد؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
ریابکوف: اگر آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را افزایش دهد، یعنی "به پای خود شلیک می‌کند".
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در رابطه با مذاکرات هسته‌ای با ایران اعلام نمود که هیچ درک درستی از اینکه چه زمانی ممکن است توافق از سرگیری معامله هسته‌ای ایران حاصل شود، وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: " اگر آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را افزایش دهد، مثل این می ماند که "به پای خود شلیک می‌کند".
شایان ذکر است که معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر در دیدار با نماینده ایران در مذاکرات، بر حمایت روسیه برای حفظ و احیای برجام و آمادگی برای ادامه تلاش های لازم در وین بطور فشرده تاکید کرد.
علی  باقری، معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
باقری: برای دستیابی به توافق در وین مانعی نیست
هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند. نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала