آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

© Photo / IRNAنشست کمیسیون مشترک برجام در وین
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور روسای هیات‌های مذاکره کننده عضو این توافق با هدف بررسی متون پیشنهادی ایران، در هتل کوبورگ وین آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این نشست در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست علی باقری کنی مذاکره ارشد ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. علی باقری کنی که ساعاتی پیش وارد وین شد، ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد.
رابرت مالی دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
نماینده آمریکا : به همکاری با چین و روسیه برای بازگشت متقابل به برجام ادامه می‌دهیم
ایران هفته گذشته متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه داد و انتظار دارد که امروز پاسخ منطقی و مستدل طرف‌های مقابل را دریافت کند.
پیش از آغاز نشست باقری برای آخرین هماهنگی‌ها در خصوص برگزاری نشست امروز با روسای هیات‌های چین، روسیه و همچنین نماینده اتحادیه اروپا دیدار کرد. مورا به نمایندگی از جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام در جلسه امروز حضور دارد.
بورل دیشب در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد که برای احیای مفاد برجام باید سریعتر در مذاکرات پیش برویم. حسین امیرعبداللهیان هم تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به رغم عدم اجرای تعهدات غرب در برجام، برای نشان دادن حسن نیت و لغو تحریم های یکجانبه اینک برای مذاکرات ثمربخش با گروه ۱+۴ به منظور دستیابی به توافق های خوب آمادگی و حسن نیت دارد و برای موفقیت مذاکرات مصمم است.
وی در عین حال بیان داشت که نباید از یاد برد که وضعیت کنونی بخاطر اقدامات آمریکا بوجود آمده است و در چهار سال گذشته واشنگتن از هیچ اقدامی برای نابودی برجام دریغ نکرد و تهران هر آنچه در توان داشت برای حفظ برجام بکار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала