پیش بینی نابودی بشریت توسط میکروپلاستیک ها

© Sputnik / Arina Topolevaپیش بینی نابودی بشریت توسط میکروپلاستیک ها
پیش بینی نابودی بشریت توسط میکروپلاستیک ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
سازمان ملل: استفاده از میکروپلاستیک ها در کشاورزی سلامت انسان را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) استفاده از پلاستیک توسط شرکت های کشاورزی در تولید مواد غذایی در سراسر جهان یک تهدید بالقوه مرگبار برای سلامت و ایمنی همه بشریت است.
به گفته فائو، تا به امروز، میکروپلاستیک های بیشتری در خاک نسبت به اقیانوس ها انباشته شده اند. این به دلیل میلیون ها تن پلاستیک مورد استفاده در صنایع غذایی و کشاورزی است. میکروپلاستیک ها (زمانی که قطعات بزرگتر پلاستیک شکسته می شوند) از طریق غذا وارد بدن انسان ها و حیوانات می شوند. با این حال، حاوی مواد افزودنی سمی هستند که می تواند کشنده باشد و همچنین باعث بیماری شوند. محققان دریافته‌اند که برخی از حیوانات دریایی از استفاده از میکروپلاستیک رنج می‌برند، اما تأثیر آن بر سایر موجودات زنده از جمله انسان هنوز به طور کامل شناخته نشده است.
گزارش فائو مزایای پلاستیک را برای تولید و نگهداری مواد غذایی، از کیسه های آبیاری گرفته تا وسایل ماهیگیری و حصارهای درختی، به رسمیت می شناسد. با این حال، علیرغم مزایای بسیاری که دارد، این سازمان خاطرنشان می کند که استفاده از پلاستیک در کشاورزی نیز خطر جدی آلودگی زمین را در صورت تجمع در محیط زیست به همراه دارد. ماریا هلنا سمدو، معاون مدیر کل فائو گفت: این گزارش فراخوانی بلند برای اقدام قاطع برای محدود کردن استفاده از پلاستیک در بخش کشاورزی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала