چرا آمریکایی ها پرواز به ماه را به تعویق می اندازند؟: توضیح فضانورد ناسا

© AP Photo / Neil Armstrong/NASAچرا آمریکایی ها پرواز به ماه را به تعویق می اندازند؟: توضیح فضانورد ناسا
چرا آمریکایی ها پرواز به ماه را به تعویق می اندازند؟: توضیح فضانورد ناسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
جک فیشر، فضانورد سابق ناسا توضیح داد که چرا آژانس فضایی آمریکا بارها پیاده شدن فضانوردان خود را روی ماه به تعویق انداخته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نظر وی، این موضوع به خصوص در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا جزو اولویت‌های استراتژیک ایالات متحده نیست.
کاوشگر چین نمونه های خاک کره ماه را به زمین آورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2020
کاوشگر چین نمونه های خاک کره ماه را به زمین آورد
فیشر در حاشیه بیست و سومین کنگره جهانی نفت در هوستون که غرفه ناسا نیز در آنجا حضور دارد، در این باره گفت: "کشور ما اولویت های مشخصی دارد که چیزهای دیگر را از صحنه خارج می کند. از آنجایی که ماه به خصوص در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا به اندازه امور دیگر یک اولویت استراتژیک نیست - آنها آن را (فرود جدید روی ماه)کمی به تعویق می اندازند.".
بیل نلسون، رئیس آژانس فضایی ایالات متحده، قبلاً اعتراف کرده بود که پیاده شدن فضانوردان آمریکایی بر روی ماه در سال 2024، همانطور که قبلاً برنامه ریزی شده بود، از نظر فنی غیرممکن است. نتایج ممیزی داخلی ناسا که پس از آن منتشر شد حاوی یک پیش‌بینی بدبینانه‌تر بود – طبق آن تاریخ فرود فضانوردان در ماه باید از پایان سال 2024 به "چند سال آینده" موکول شود.
در بهار 2019، زمانی که دولت دونالد در ایالات متحده حکومت می کرد، ناسا پیش نویس برنامه آرتمیس برای تسخیر کره ماه را منتشر کرد. پس از آن بود که هدف بلندپروازانه پیاده شدن اولین انسان ها در قرن بیست و یکم در روی ماه در سال 2024 اعلام شد.
بسیاری از بدبینان در آن زمان به امکان تحقق این تاریخ ها تردید داشتند اما تا همین اواخر ناسا این طرح ها را کنار نگذاشته بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала