سفیر ایران میزبان اولین نشست هماهنگی شورای مدیریت و دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی "اوراسیا"

© Sputnik / SIAVASH SOBHGAHIاولین نشست هماهنگی شورای مدیریت در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران
اولین نشست هماهنگی شورای مدیریت در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
اقامتگاه سفیر ایران در مسکو، میزبان اولین نشست هماهنگی شورای مدیریت، دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی "اوراسیا" و اولین مجمع اقتصادی کارآفرینان و صنعتگران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با برگزاری رویدادی در مسکو در سال ۲۰۲۲ بود.
به گزارش اسپوتنیک، اولین نمایشگاه تخصصی "اوراسیا" در تهران در ژوئیه ۲۰۲۱ برگزار شد. کسب موفقیت در بین صنعت گران و کارآفرینان کشورهای اوراسیا، زمینه ساز ایجاد روابط سودمند متقابل بین غرفه داران و شرکت کنندگان در نمایشگاه شد.
از آنجایی که فدراسیون روسیه از نظر حجم تجارت جهانی و تجارت خود با کشورهای منطقه از جایگاه ویژه ای در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای برخوردار است، برگزارکنندگان نمایشگاه در نظر دارند که در سال ۲۰۲۲ این رویداد مهم اقتصادی و سیاسی را در روسیه، در شهر مسکو با نام "دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی "اوراسیا" و "اولین مجمع اقتصادی کارآفرینان و صنعتگران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای" برگزار کنند.
این نمایشگاه با حضور ۸۵ میهمان از پنج کشور و یکصد شرکت کننده در سطح بسیار خوب و با امنیت کامل برگزار گردید.
نمایشگاه با حضور جناب آقای دکتر کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه و ریاست سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر صمت ایران، عضو هیئت رئیسه شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا دانیل ایبرایف، نیکولای کوشنارف رئیس دپارتمان سیاست های صنعتی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مشاور وزیر صمت ایران، دستیار وزیر نیرو، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس، ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس، وزیر فعلی کشاورزی ایران، نمایندگان مجلس استان های مختلف ایران ریاست اتاق تعاون استاندار کرمان، استاندار یزد، ریاست اتحادیه های مختلف افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.
در حاشیه نمایشگاه ۴ نشست تخصصی B2B تجار ایران با کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان برگزار گردید و دستاوردهای بسیاری داشت و تجار از نزدیک با هم مذاکراتی را داشتند. از طرفی برخی از میهمانان خارجی به طور جداگانه با اتحادیه ها و تشکل ها دیدارهایی داشتند و برخی از مدیران تشکل ها و میهمانان از کارخانه های بزرگ ایران همانند ایران خودرو بازدید داشتند.
از دستاورد های دیگر انعقاد تفاهم نامه فی ما بین مجری نمایشگاه و اتحادیه غلات روسیه بود. روسیه به عنوان بزرگترین صادر کننده غلات و نزدیکی به ایران یک شریک بسیار مهم برای ایران است.
نهایتا بر اساس اطلاعات موجود و گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دستاوردهای نمایشگاه بالغ بر ۶۰ میلیون دلار بوده است. امروزه برخی از کشورها از ابزار دلار برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала