دانشمندان چینی با کمک هوش مصنوعی سلاح های جدیدی می سازند

© REUTERS / Xinhuaدانشمندان چینی با کمک هوش مصنوعی سلاح های جدیدی می سازند
دانشمندان چینی با کمک هوش مصنوعی سلاح های جدیدی می سازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
دانشمندان چینی از دانشگاه مهندسی نیروی دریایی در ووهان اعلام کردند که یک توپ گاوس به اندازه یک تپانچه ساخته اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه سوث چاینا مورنینگ، این سلاح ها با استفاده از هوش مصنوعی و شبکه های عصبی طراحی شده اند. به طوریکه به پرتابه ها اجازه می دهد با استفاده از یک پالس جریان قدرتمند پراکنده شوند. این تپانچه دارای لوله ای به قطر ۱۲ سانتی متر با سه سیم پیچ است که میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند. برق از باتری داخلی تامین می شود. در این حالت انرژی جنبشی گلوله تقریباً به ۱۵۰ ژول می رسد که دو برابر انرژی مورد نیاز برای شلیک مرگبار است.
این نشریه همچنین خاطرنشان می کند که ارتش چین در حال حاضر از هوش مصنوعی برای توسعه سلاح های الکترومغناطیسی در مقیاس بزرگ استفاده می کند. به ویژه، کار برای ایجاد تفنگ های الکترومغناطیسی برای کشتی ها در حال انجام است.
پیش از این، گزارش Directed Energy Futures ۲۰۶۰ منتشر شد که بر اساس آن، تا سال ۲۰۶۰، می توان از سلاح های انرژی هدایت شده برای ایجاد "میدان های نیرو" استفاده کرد که امکان دفاع از پایگاه های نظامی را با دفع حملات از نزدیک شدن پهپادها و کلاهک ها، از جمله تشکیل یک "میدان های نیرویی" چتر دفاع موشکی به عنوان بخشی از یک سیستم دفاعی چند سطحی فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала