پول مازاد، مشکل عمده بهترین سیستم بازنشستگی جهان

© Fotolia / Eyetronicپول مازاد، مشکل عمده بهترین سیستم بازنشستگی جهان
پول مازاد، مشکل عمده بهترین سیستم بازنشستگی جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
سیستم بازنشستگی ایسلند که اخیراً به عنوان بهترین در جهان رتبه بندی شده است، با بودجه مازاد دست و پنجه نرم می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، به حدی پول در سیستم بازنشستگی ایسلند انباشته شده است که جایی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.
صندوق های بازنشستگی ایسلند دو برابر اقتصاد این کشور دارایی دارند، بنابراین دولت در حال بررسی خرید بیشتر اوراق بهادار در بازارهای سهام خارجی است. طبق قانون فعلی، سهم سرمایه گذاری خارجی در دارایی های صندوق های بازنشستگی ایسلند نمی تواند از ۵۰ درصد تجاوز کند.
بیارنی بندیکتسون وزیر دارایی ایسلند، گفت که پس‌ اندازهای بازنشستگی شهروندان به ۶.۴ تریلیون کرون (۴۹ میلیارد دلار) می‌رسد.
وزیر دارایی گفت: البته ما نمی‌توانیم همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را محدود به بازار داخلی کنیم.
در سال ۲۰۲۰، صندوق های بازنشستگی ایسلند سهم خود از دارایی های خود را در بازارهای خارجی به ۳۵ درصد - ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۰ افزایش دادند. برخی از صندوق ها به محدودیت های داخلی برای سرمایه گذاری خارجی نزدیک شدند و مجبور به توقف سرمایه گذاری شدند. در این راستا، انجمن صندوق های بازنشستگی ایسلند پیشنهاد کرد که محدودیت سرمایه گذاری به طور کامل لغو شود یا از ۵۰ به ۶۰-۶۵ درصد افزایش یابد.
در ایران معلوم شد که حقوق کدام مدیران قطع می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
در ایران معلوم شد که حقوق کدام مدیران قطع می‌شود
اسگیر جانسون رئیس بانک مرکزی ایسلند، گفت: ما باید به تمایل صندوق‌ها برای داشتن آزادی عمل بیشتر برای سرمایه‌ گذاری خارجی گوش دهیم و در هر مرحله فکر کنیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: هرگونه افزایش سرمایه گذاری خارجی صندوق های بازنشستگی باید تدریجی و در راستای توسعه اقتصاد داخلی باشد.
جانسون هشدار می دهد که یک تغییر بسیار شدید می تواند کرون را بی ثبات کند. سال گذشته، بانک مرکزی قراردادی را با صندوق های بازنشستگی امضا کرد تا سرمایه گذاری خارجی را به مدت شش ماه در بحبوحه همه گیر متوقف کند تا از نرخ ارز کرون در برابر نوسانات محافظت کند.
در پایان ماه اکتبر، سیستم بازنشستگی ایسلند توسط موسسه Mercer CFA به عنوان بهترین سیستم در جهان شناخته شد.هلند و دانمارک در رتبه های بعدی قرار دارند. تایلند در فهرست ۴۳ کشوری آخرین رتبه است. ایسلند کمترین نرخ فقر را با ۲.۸ درصد در میان شهروندان بالای ۶۶ سال دارد. برای مقایسه: در ایالات متحده این رقم ۲۳.۱ درصد و در چین - ۳۹ درصد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала