محمد فواز: روابط ایران و سوریه، ریشه در یک سرنوشت مشترک دارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyدمشق سوریه
دمشق سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
این منافع مشترک است که روابط بین الملل را تنظیم می کند و این یک امر طبیعی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمد فواز، نماینده مجلس سوریه روز 7 دسامبر (سه شنبه) اظهار داشت روابط سوریه و ایران، روابطی گذرا وابسته به عوامل سیاسی و اقتصادی نیست که با شدت و ضعف این عوامل تغییر کند.
وی در ادامه افزود: "این یک سرنوشت مشترک و یک رابطه وجودی است که شیرازه آن از هم نمی پاشد و ریشه در مواضع سوریه درباره حمله عراق به ایران و مواضع ایران نسبت به جنگ جهانی تروریستی علیه سوریه دارد.این منافع مشترک است که روابط بین الملل را تنظیم می کند و این یک امر طبیعی است ولی روابط سوریه و ایران، فراتر از این محاسبات است و ریشه در یک سرنوشت مشترک دارد.
روابط سوریه و ایران در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی درحال توسعه روز افزون و مداوم است و ما در سوریه تلاش می کنیم این روابط مستحکم و تقویت کننده مواضع دو ملت برادر باشد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار سپاه رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
سردار ایرانی عملیات صادرات نفت ایران به سوریه و لبنان را برای آمریکا شکست مفتضحانه عنوان کرد
سفر وزیر خارجه سوریه به تهران در این برهه نشان دهنده هماهنگی تنگاتنگ میان دو کشور درباره تحولات بین المللی و منطقه است. فیصل مقداد در این سفر، نامه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه راکه حاوی دعوت از آیت الله رئیسی برای سفر به سوریه بود، تقدیم رئیس جمهوری ایران کرد.
پس از پیروزی های ارتش سوریه با پشتیبانی ایران، روسیه و حزب الله و مرگ طرح و توطئه تجزیه سوریه، حکام برخی از کشورها که در صف دشمنان سوریه ایستاده بودند مجبور شدند برای حفظ آبرو، موضع خود را درقبال سوریه اصلاح کنند.
براین اساس دیپلمات های برخی از کشورهای عربی بویژه کشورهای عربی خلیج فارس برای جبران این اشتباه و کاهش شکاف ایجاد شده، به دمشق بازگشتند. با اطمینان می گویم که از سرگیری روابط با کشورهای پشیمانی که به صف دشمنان سوریه پیوسته بودند، تاثیری بر روابط سوریه با ایران ندارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала