سردرگمی آمریکا عامل آشفتگی مذاکرات وین است

© Sputnikالشرق الاوسط: سردرگمی آمریکا عامل آشفتگی مذاکرات وین است
الشرق الاوسط: سردرگمی آمریکا عامل آشفتگی مذاکرات وین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
آیا آمریکا و ایران امتیازاتی به یکدیگر خواهند داد یا مسائل داخلی و خارجی، فرصت ایجاد شده برای توافق را از بین خواهد برد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط"، سردرگمی و اختلاف در دولت آمریکا درخصوص اتخاذ رویکرد در قبال ایران موجب اختلال در مذاکرات هسته‌ای وین شده است.
در این یادداشت آمده است : " در حالی که مذاکرات وین با حضور ایران و دیگر طرف‌های برجام در جریان است، این سوال مطرح است که آیا دو طرف امتیازاتی به یکدیگر خواهند داد یا مسائل داخلی و خارجی، فرصت ایجاد شده برای توافق را از بین خواهد برد.
درخصوص طرف ایرانی، انسجام تیم مذاکره‌کننده واضح است و این بار از حمایت کاملی از طرف تهران برخوردار هستند و تهران اهدافی برای خود تعیین کرده و قصد دارد آن‌ها را محقق کند. علاوه بر این، تصمیم‌گیران در ایران برای چشم‌انداز به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمادگی دارند.
از سوی دیگر، تیم آمریکایی سردرگم به‌نظر می‌رسد. این سردرگمی از اختلاف درون دولت بر سر چگونگی رسیدگی به مسائل ایران به طور کلی و به‌طور اخص برنامه هسته‌ای ایران سرچشمه می‌گیرد. شکافی گسترده‌تر نیز میان نهاد‌های حکومتی در آمریکا دیده می‌شود که در کنگره نیز مشهود است.
در عمل، می‌توان گفت که طرف آمریکایی عامل آشفتگی مذاکرات است. این کشور به‌دنبال توافقی موقت با تهران است که صرف‌ نظر از تأثیرات آن بر امنیت جمعی خاورمیانه، زمینه را برای بازگشت به بازگشت تدریجی به توافق اصلی فراهم کند. با این حال بخش دیگری از دولت بایدن به‌دنبال اعطای امتیازات بزرگ به تهران به‌منظور مهار برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور هستند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала