گزارش و تحلیل

سامانه جدید دفاع هوایی روسیه پانتسیر اس1 ام - دو در یک

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه جدید دفاع هوایی روسیه پانتسیر اس1 ام - دو در یک
سامانه جدید دفاع هوایی روسیه پانتسیر اس1 ام - دو در یک       - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
یاهو نیوز(ژاپن): روسیه به طور موجهی محافظت در برابر هواپیماهای بدون سرنشین را ایجاد می کند.
اسپوتنیک به نقل از یاهو نیوز ژاپن می نویسد: مجتمع دفاعی- صنعتی روسیه با موفقیت نوسازی عمیق سامانه های موشکی ضد هوایی "پانتسیر اس1 ام" را انجام داده است. اکنون نمونه بروزرسانی شده جدید "پانتسیر اس1 ام" نام دارد.
پهپادهای کوچک و کم سرعت اهدافی چالش برانگیز برای سایر سامانه های پدافند هوایی هستند. بنابراین، به گفته کارشناسان، مزیت اصلی "پانتسیراس1 ام" همانا ضربه زدن به پهپادها است.
"پانتسیر اس1ام" دارای 12 موشک جدید زمین به هوا است. برد تخریب هدف از 20 به 30 کیلومتر افزایش یافته است. این سلاح همچنین دارای دو توپ ضد هوایی دو لول با کالیبر 30 میلی متر است که قادر به حمله به اهداف هوایی و زمینی در برد - تا 4 کیلومتر و ارتفاع - تا 3 کیلومتر است.
رادار "پانتسیر اس1ام" برد شناسایی هدف را تا 75 کیلومتر فراهم می کند. این رادار قادر است تا 40 هدف را به طورهمزمان شناسایی و ردیابی کند. علاوه بر این، محرمانه بودن و مصونیت کار رزمی آن در برابر حمله پارازیت ها افزایش یافته است.
در حال حاضر، روسیه دو نوع سلاح ضد پهپاد تولید می کند – برای سافت کیل، که شامل سرکوب الکترونیکی و هارد کیل، که شامل تخریب فیزیکی است. "پانتسیر اس1ام" ترکیبی از قابلیت های هر دو سیستم است. این سلاح می تواند عملکرد تجهیزات ناوبری و رادارهای پهپاد را در فاصله 15-18 کیلومتری سرکوب کند.
 پهپاد رزمی کمان-12  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
گزارش و تحلیل
دیفنس بلاگ (ایالات متحده): محصلان نظامی روسی یک پهپاد جاسوسی ساختند
روسیه یک کشور هسته ای بزرگ است. با این حال، سلاح های هسته ای "آخرین راه حل" در رویارویی نظامی بین ابرقدرت ها است. اما از نظر جنگ‌های محلی و درگیری‌های منطقه‌ای، پهپادهای رزمی شروع به ایفای نقش برجسته‌تر می‌کنند. در درگیری با ارمنستان در قره باغ در سال گذشته، نیروهای آذربایجان بر اثر استفاده گسترده از پهپاد Bayraktar TB2 ترکیه به برتری دست یافتند.
همسایگان روسیه - اوکراین، لهستان، لتونی و سایر کشورها - شروع به خرید پهپادهای تهاجمی می کنند. امکان استفاده از پهپادها از جمله غیر صنعتی توسط سازمان های تروریستی مختلف که تعداد زیادی از آنها در مرزهای جنوبی روسیه وجود دارد، منتفی نیست. چنین پهپادهایی که بسیار ارزان هستند، بسیار خطرناک می باشند. آنها می توانند بسیار کم مرئی باشند و در اینجا سامانه جدید "پانتسیر اس1ام" غیر قابل مقایسه است. این سامانه به یکی از اجزای کلیدی شبکه برای شناسایی و انهدام فیزیکی پهپادها تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала