در ایران معلوم شد که حقوق کدام مدیران قطع می‌شود

© Sputnik / Sergey Mamontovدر ایران معلوم شد که حقوق کدام مدیران قطع می‌شود
در ایران معلوم شد که حقوق کدام مدیران قطع می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
در ایران در ادامه اجرای قانون الزام ورود و تکمیل اطلاعات پرداختی، مشخص شد حقوق کدام مدیران در صورت عدم اظهار اطلاعات پرداختی کارمندان قطع خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در ایران پس از اعلام شرط ورود و تکمیل اطلاعات پرداختی در سامانه حقوق و مزایا برای پرداخت حقوق، فرصتی تعیین شد تا دستگاه‌های که در این رابطه اقدام نکرده‌اند با ارائه تعهد کتبی حداکثر تا ۱۵ آذرماه اطلاعات را وارد کنند.
روز دوشنبه و همزمان با ۱۵ آذرماه آخرین مهلت ورود و تکمیل اطلاعات حقوق دستگاه‌های اجرایی به سامانه ثبت حقوق و مزایا نیز به پایان رسید، و بر اساس هشدار به دستگاه‌ها،‌ اگر اقدام نکنند، تهدیدی متوجه کارکنان نیست و حقوق بالاترین مقام دستگاه اجرایی و تمامی مدیران مرتبط، برای آذرماه پرداخت نخواهد شد.
پول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
برنامه دولت ایران برای مقابله با حقوق های نجومی
گفتنی است که در اعلامیه اولیه کلیه پرداخت‌ها به دستگاه اجرایی یعنی تمام کارکنان و مدیران هدف قرار گرفته بودند ولی از آنجا که اجرای این پروسه قانونی ارتباطی به کارکنان ندارد و مسئولیت آن بر عهده مدیران مربوطه از بالاترین مقام دستگاه اجرایی تا مدیران مالی است، و همچنین در قانون برنامه ششم توسعه بر شفاف سازی پرداخت‌ها به ویژه مدیران تاکید شده است، در کنار عدم پرداخت حقوق مدیران، عملکرد تمامی دستگاه‌هایی که ورود اطلاعات نداشته و یا تکمیل نکرده اند، علاوه بر گزارش به هیات دولت و دستگاه‌های نظارتی، به صورت عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
الزام ورود اطلاعات به سامانه ثبت حقوق و مزایا به ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه بر می‌گردد که دستگاه‌های مشمول مکلف هستند اطلاعات حقوق، فوق‌العاده، هزینه، کمک هزینه، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیر مستمر، نقدی و غیرنقدی و سایر مزایا به مقامات، روسا، مدیران را در سامانه ثبت کنند. بر این اساس در قانون بودجه نیز تکلیف شده که از خردادماه، تخصیص اعتبار حقوق کارکنان ، صرفا بر اساس اطلاعات سامانه پاکنام خواهد بود و از این تاریخ، هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر و غیر مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و منابع عمومی و اختصاصی مشروط به ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала