تائید اسپوتنیک لایت به عنوان واکسن مستقل و هم به عنوان دوز تقویت کننده در آرژانتین

© Sputnik / Russian Direct Investment Fundتائید اسپوتنیک لایت به عنوان واکسن مستقل و هم به عنوان دوز تقویت کننده در آرژانتین
تائید اسپوتنیک لایت به عنوان واکسن مستقل و هم به عنوان دوز تقویت کننده در آرژانتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
آرژانتین استفاده از اسپوتنیک لایت را به عنوان یک واکسن مستقل و به عنوان دوز تقویت کننده حمایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، استفاده از واکسن تک جزئی "اسپوتنیک لایت" به عنوان یک واکسن مستقل و یا تزریق دوز تقویت کننده در آرژانتین تایید شده است.
در این بیانیه آمده است: "صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه استفاده از واکسن تک جزئی روسی علیه ویروس کرونا را به عنوان یک واکسن مستقل و هم به عنوان یک دوز تقویت کننده تائید می کند."
پوتین: ابتلا به کرونا خطرناک است اما  واکسیناسیون خطر ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2021
پوتین با واکسن "اسپوتنیک لایت" دوز تقویتی کرونا را دریافت کرد
اسپوتنیک لایت اولین جزء از واکسن اسپوتنیک وی است.
آرژانتین یکی از اولین کشورهای جهان بود که اسپوتنیک وی را در دسامبر 2020 ثبت کرد. آژانس ملی کنترل داروها، غذا و فناوری پزشکی (ANMAT) این واکسن را بر اساس داده‌های روسی بدون آزمایش‌های بالینی اضافی در آرژانتین تأیید کرد. اسپوتنیک وی به یکی از واکسن‌های کلیدی مورد استفاده در کشور در طول کمپین واکسیناسیون تبدیل شد که به کاهش 35 برابری ابتلا به ویروس کرونا در چهار ماه کمک کرد.
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد: مطالعه ای در آرژانتین برای ارزیابی استفاده ترکیبی از اسپوتنیک لایت و واکسن های آسترازنکا و سینوفارم، مدرنا و Modernaو کان‌سینو نشان داد که اسپوتنیک لایت یک تقویت کننده جهانی موثر برای این واکسن ها است. هر ترکیب با استفاده از "اسپوتنیک لایت" در 14 روز پس از تزریق دوز دوم، در مقایسه با رژیم های واکسیناسیون همگن برای هر یک از واکسن ها، تیتر پادتن بالاتری را ارائه داد.
این بنیاد نشان می دهد که اثربخشی اسپوتنیک لایت در برابر نوع دلتای ویروس کرونا به عنوان یک تزریق تقویت کننده برای سایر واکسن ها به شاخص های اثربخشی اسپوتنیک وی نزدیک است - بیش از 83٪ در برابر عفونت و بیش از 94٪ در برابر بستری شدن در بیمارستان.
داده های منتشر شده در تعدادی از کشورها ایمنی و اثربخشی بالای اسپوتنیک لایت را در دوره واکسیناسیون جمعیت تایید می کند. به طور خاص، داده های وزارت بهداشت استان بوئنوس آیرس (آرژانتین) اثربخشی "اسپوتنیک لایت" را در سطح 78.6-83.7٪ هنگام واکسیناسیون افراد مسن نشان داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала